Friday 27 December 2013

Pengenalan Diri

Nama: Sariah Awang Senik
Umur:  39 tahun
Status : Ibu Tunggal
Anak  : 2 Orang
Perkerjaan: Pembantu Kedai
Kelulusan : SPM
Sekolah : Sekolah Menengah Clifford Kuala Lipis Pahang Darul Makmur 1992.

Assalamualaikum

Terlebih dahulu syukur ke hadarat Allah SWT kerana telah memberikan saya kekuatan untuk berbuat sesuatu yang berlainan di dalam kehidupan saya selama ini. Selama ini saya berfikir seseorang yang tidak mempunyai kelulusan yang tinggi tidak boleh berjaya. Namum jangkaan saya meleset. Seseorang itu boleh berjaya dengan usaha dan keyakinan yang tinggi serta fokus terhadap apa yang diusahakan nya. Kehidupan saya serba sederhana. Berkahwin dan kemudiannya bercerai semuanya terjadi tanpa kerelaan saya. Ya saya berkahwin dengan seorang lelaki yang suatu ketika dahulu amat saya benci tetapi  takdir mengubah segala galanya. Jodoh kami berdua kuat walaupun pada permulaan ada tentangan daripada mak saudara saya iaitu adik arwah emak. Sejak arwah emak meninggal mak saudara saya lah yang banyak mengambil berat soal kehidupan saya 3 beradik.
Saya akhirnya mendirikan rumahtangga dengan lelaki yang sangat saya cintai dan yakin dialah akan membimbing saya dunia dan juga akhirat. Waktu itu usia saya agak muda
...kalau tidak silap 20 tahun. Selepas habis SPM saya sudah belajar merantau hidup di KL dengan berkerja pelbagai jenis pekerjaan yang halal . Antaranya sebagai sales girl, customer service dan juga sebagai kerani. Pengalaman yang paling saya tidak lupakan ialah semasa berkerja sebagai kerani di sebuah syarikat Jepun yang berurusan dengan import dan eksport. Banyak pengalaman yang saya pelajari semasa berkerja di syarikat tersebut. Termasuk juga penampilan diri dan juga keyakinan diri. Saya belajar untuk bergaul dengan pelanggan dan juga berurusan dengan badan-badan kerajaan. Syarikat saya adalah sebuah syarikat Jepun yang penuh dengan displin yang tinggi.

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...