Friday, 15 October 2021

BERAKHIRLAH SEBUAH PENANTIAN


 



Teks : Sariah Awang Senik
Sumber ; Koleksi Facebook
https://www.facebook.com/sariah.awangsenik/


Satu pengalaman yang sangat indah dan bermakna. Bergelar seorang siswa di Universiti Inspirasi Kisah Hidup secara dalam talian adalah satu alternatif baru untuk belajar dengan lanjut lagi mengenai dunia penulisan. Hari berakhirlah semester 1 sebagai salah seorang pelajar di UnIKH Semester 1 dibawah rektornya Puan Sri Diah Shaharuddin.

Belajar menulis dengan betul dan juga cara-cara mempromosikan buku sendiri. Selain dapat belajar tentang ilmu penulisan, diberi peluang juga untuk menghasilkan sebuah antologi kisah hidup yang bertemakan Abah. 

Temanya pula sangat dekat dihati ini, memandangkan kerinduan kepada abah memuncak akibat pandemik yang melanda negara pada penghujung tahun 2020. Syukur juga dapat berkenalan dan menjalinkan ikatan persahabatan dengan Puan Marwani Ridzuan selaku ketua kumpulan LA12.

Bertemakan Lelaki Himpunan Setia, berusaha menulis kisah abah yang gigih menjaga arwah emak yang menghidap penyakit kanser payudara dan abah tetap setia menjaga arwah emak sehinggalah ke akhirnya.

Berpeluang juga mengenali rakan-rakan penulis yang dari dari LA1 hinggalah kepada kumpulan LA12.
Paling tidak dilupa pertama kali bercakap secara live bersama dengan rakan penulis dari LA1 dan beberapa LA yang lain.

Semua ini membantu meningkatkan keyakinan dan juga memberi satu pengalaman yang baru.
Malam ini secara rasminya, terlancarlah sudah buku kisah hidup Legasi Abah dari LA1 hinggalah ke LA12.

Banyak acara yang menarik sambil diserikan lagi dengan kehadiran penulis tamu dari seperti ustaz Asraf, Dr shukri Abdullah dan juga ustazah Muzayyanah. Semua ilmu yang dikongsukan sangat bermakna dan memberi satu keinsafan dan juga sangat bermanfaat yang boleh dipratikkan terus dalam kehidupan seharian.

Jika ada yang berminat hendak buku Legasi Abah, Lelaki Himpunan Setia ini, bolehlah dapatkan terus dari link wasap yang berkenaan.www.wasap.my/60194075634/LelakiHimpunanSetia

Dalam buku terdapat seramai 33 orang pengkarya yang terdiri dari latar belakang yang berbeza. Ada yang dari golongan profesional dan tidak kurang juga dari kalangan orang biasa. Kisah yang dikongsikan sangat menarik dan juga daya tarikan yang tersendiri.

Setiap kisah dapat dijadikan contoh dan juga semangat dalam menjalani kehidupan seharian yang sangat mencabar terutama ketika berhadapan dengan perang virus C19.

Semoga yang bakal membaca buku Lelaki Himpunan Setia dapat lebih menghargai susuk keramat seorang yang bergelar abah, walid, papa, ayah dan juga apa sahaja panggilan yang sangat bermakna bagi kehidupan seorang yang bergelar anak.


Sekian







No comments:

Post a Comment

KOPI KEHIDUPAN

   Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Pinterest https://www.facebook.com/sariah.awangsenik/ Alhamdulilah hari ini memulakan rutin pekerjaan ...