Wednesday, 20 October 2021

PAHIT MANIS KEHIDUPAN

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Pinterest
https://www.facebook.com/sariah.awangsenik


Beberapa bulan lagi, maka berakhirlah tahun 2021. Sudah hampir dua tahun virus Covid-19 mendiami bumi Malaysia. Banyak keluarga yang telah kehilangan insan tersayang akibat dari virus yang sangat merbahaya.

Namun seperit makan ujian yang kita harungi, kehidupan harus diteruskan seperti biasa. Umpama secawan kopi walau pahit tetap ada kemanisan yang tersendiri.

Disebalik hitam warna air kopi, masih mempunyai daya tarikan tersendiri dan ada sesetengahnya menjadikan satu kemestian meminum kopi sebagai salah satu terapi.

Kehidupan yang kita jalani setiap hari tidak jauh bezanya dengan air kopi. Rasa pahit yang menggunung warnanya yang hitam itu ada terselit keindahan dan aura dari aroma kopi yang memikat hati pengemar minum kopi.

Berhadapan dengan pelbagai cabaran hidup membuatkan menjadi lebih berhati-hati mendepani semua permasalahan.

Ujian yang hadir bukanlah melemahkan diru seseorang, tetapi menjadi satu anjakan agar terus bersemangat dan tidak cepat mengalah dengan apa saja cabaran yang dihidangkan dari Allah yang maha esa.

Semoga terus bersemangat dan dapatkan aura yang lebih positif setiap hari walaupun terpaksa berhadapan dengan pelbagai cabaran dan pahit maung kehidupan.


Sekian
Sariah Awang Senik

No comments:

Post a Comment

KOPI KEHIDUPAN

   Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Pinterest https://www.facebook.com/sariah.awangsenik/ Alhamdulilah hari ini memulakan rutin pekerjaan ...