Friday 12 February 2016

RAYA CINA DAN CUTI

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Dari Group Whatshapp
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Assalamualaikum.
Alhamdulilah. Hampir seminggu bekerja keras selama seminggu bersempena cuti raya Cina dan juga cuti sekolah selama seminggu. Anak-anak pun bercuti sekolah selama seminggu dan nampaknya semakin hari semakin sibuk membuat aktiviti memasing. Secara jujurnya saya sudah lama juga tidak menulis sebarang entri baru untuk blog kesayangan saya ini.

Rasa kesal timbul dalam hati kerana telah membiarkan blog ini sepi buat seketika. Apa pun kini saya berusaha sedaya upaya untuk menulis entri yang baru walaupun tidak dapat menulis dengan secara details. Masa bekerja sepanjang cuti raya ini, nampak pelbagai bangsa mengambil kesempatan mengambil peluang bercuti bersama keluarga dan juga pulang ke kampung halaman.

Mereka semua berasa seronok bersama keluarga masing-masing dan sesekali saya juga teringin membawa anak-anak bercuti suatu masa nanti. Memandangkan cuti hanya tinggal dua hari lagi, maka banyak urusan kerja yang perlu diselesaikan dengan segera.

Apa pun saya tetap bersyukur dengan apa yang ada. Mempunyai pekerjaan, anak-anak, sahabat dan juga keluarga tersayang. Walaupun tidak hidup mewah sebagaimana orang lain, namun saya tetap bersyukur dapat hidup berdikari dan berusaha membina kehidupan yang lebih baik buat kedua anak tersayang.

Doakan agar semua urusan dapat diselesaikan secara baik dan lancar. Selamat Hari Raya Cina buat semua sahabat yang berbangsa Cina dan juga selamat bercuti buat semua rakan-rakan ataupun pembaca blog yang sudi singgah membaca di blog yang tidak seberapa ini.

Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik


No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...