Wednesday 20 July 2016

JALINAN UKHWAH YANG TIDAK DISANGKA

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Dari Facebook
http: //sariahawangsenik.blogspot.com

Assalamualaikum. Alhamdulilah. Syukur atas segala rahmat yang Allah telah kurniakan. Rasanya sudah agak lama juga saya tidak menulis sebarang entri baru untuk blog ini. Mungkin juga agak sibuk atau itulah alasan yang terbaik untuk tutup semua kesalahan diri sendiri bukan. Apa pun, kini saya sedang berusaha untuk menulis dan berkongsi apa sahaja yang baik dan dapat memberi manfaat kepada semua.

Untuk pengetahunan semua, saya rasa sangat bersyukur kerana Allah senantiasa pertemukan saya dengan orang-orang yang luar biasa hebat. Kenapa ya, saya cakap macam ini?

Yalah, dua, tiga hari lepas saya sedang berusaha siapkan satu task yang sangat penting dan tahu ada satu kebaikan yang tersembunyi disebaliknya. Saya kini sedang bernaung dibawah satu kumpulan sokongan yang sangat luar biasa hebat.

Nama kumpulan sokongan yang sangat hebat itu adalah GROUP SUPPORT LIKE/KOMEN. Misi utama kumpulan ini adalah mengumpulkan semua golongan usahawan-usahawan yang mempunyai produk dan juga perkhidmatan agar sesama sendiri dapat membantu, berkongsi ilmu dan memberi sokongan sesama sendiri. Dalam task itu, kami dikehendaki mencari salah seorang sahabat dalam GSL untuk ditemuramah tentang produk dan juga perkhidmatan mereka.

Tidak sangka hasil dari task itu, saya dipertemukan oleh seorang hamba Allah yang sangat hebat dan luar biasa orangnya. Hamba Allah tersebut ialah Shamsuddhudha Ahmed Rashidi.
Orangnya memang kecil dan comel sekali. Hasil dari perbualan kami, rupanya dia dan suami sedang mengusahakan satu pusat pendidikan yang diberi nama EIMateen. Selain daripada itu dia juga mempunyai sebuah sekolah rendah agama yang dinamakan Sek Ren Agama EIMateen. Semasa bersembang dengan Shamsuddhudha ini, nyata rupanya kami mempunyai minat yang sama iaitu suka menulis dan menjahit.

Jadi tidak hairanlah dahulu dia pernah mempunyai sebuah blog, tetapi terpaksa dimansuhkan akibat daripada beberapa sebab yang tidak dapat dielakkan.
Rupanya dia juga seorang penulis khat dan ada menganjurkan kelas kemahiran khat dan juga menjahit.

Hasil dari minatnya yang suka menjadi, dia juga mengeluarkan shawl untuk kanak-kanak ekslusif yang dinamakan Founder Fyerakids. Kalau ada ibu-ibu yang sedang mencari shawl yang sesuai untuk kanak-kanak bolehlah hubungi pn Shamsuddhudha Ahmed Rashidi ini ya.

Apa pun banyak perkara baru dan juga ilmu yang dapat kami kongsikan bersama. Itulah namanya jalinan ukhawah yang terjalin tanpa disangka-sangka. Alhamdulilah. Rasa bersyukur yang teramat sangat kepada Allah kerana dia pertemukan saya dengan seorang insan yang hebat lagi luar biasa ini.

Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik


No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...