Tuesday 26 December 2017

ADA APA DENGAN TAHUN 2017

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Tiada
Http://sariahawangsenik.blogspot.com

Hanya beberapa hari saja lagi, berlabuhlah tirai 2017.
Kalau ikutkan setahun itu, bukanlah lama sangat. Pejam celik dan kita sibuk dengan pelbagai tugas dan juga amanah.

Tengok sajalah anak- anak yang lahir. Sekejap sahaja dah pandai meniarap, merangkak dan sebagainya. Begitulah dalam process kehidupan kita seharian. Ada masa susah dan juga senang. Dan ada masa, kita diduga dengan dugaan yang maha hebat.

Dalam tahun 2017 ini, banyak benda yang telah saya lalui. Yang suka dan juga duka. Kisah duka biarkanlah berlalu dan jadikan dia sebagai satu pengajaran.

Usah membebankan diri memikirkan perkara-perkara yang telah berlalu. Lihat sahaja apa yang kita ada sekarang. Hargailah selagi masih ada.

Tahun 2017 ini juga saya rasa syukur sesangat kerana anak lelaki saya telah pun mendapat tempat melanjutkan pelajaran di Politeknik. Dan insha Allah adiknya pula bakal menyambung pelajaran ke tingkatan 1 disekolah akan yang ditawarkan tidak lama lagi.

Paling saya tidak lupa bagaimana saya secara serius melibatkan diri dalam perniagaan car boat sale dan juga beberapa event disalah sebuah pusat pengajian tinggi.

Jujur saya tidak pernah buat semua perkara tersebut. Tetapi disebabkan terlalu ingin menimba pengalaman, saya sengaja mencari peluang untuk menguji diri sejauh mana kekuatan saya untuk melalui semua itu.

Namun syukurlah berkat doa dan juga tunjuk ajar adik tersayang, saya mampu melakukannya semampu yang boleh.
Malah sambutannya sungguh mengalakkan.

Banyak kenangan terindah dan juga bagaimana saya hanya mampu berdoa dan berharap sepenuhnya terhadap Allah yang maha esa.

Semoga tahun 2018, bakal memberi lebih banyak manfaat dan juga rezeki yang lebih melimpah ruah.

Sekian Terima kasih
Sariah Awang Senik


No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...