Monday 2 July 2018

HARI YANG BARU JUGA SEMANGAT YANG PADU


Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
http://sariahawangsenik.blogspot.com


Dah tak lama lagi berakhirlah bulan Syawal ini.
Tidak kira bulan Syawal atau tidak, maka apa 
yang baik itu, kita patut amalkan selalu.
Contohnya, sikap bermaafan sesama sendiri.
Apa yang buruk tu atau ada kesalahan dimana-mana
ada baiknya dilupakan saja.

Walau hari raya yang lepas tak sempat nak jumpa kekawan dan
ada juga saudara-mara yang tidak jumpa, tapi saya rasa sangat bersyukur.
Bersyukur sebab dapat raikan hariraya yang lepas bersama anak-anak,
ayah,makcik dan juga adik-adik tersayang.

Apa yang ada disamping kita selalu, patut kita lebih hargai
mereka. Mungkin nanti saat-saat macam inilah yang buatkan
jadi rindu sangat.

Untuk bulan Julai ini, saya cadang nak aktifkan balik blog kesayangan ini.
Berapa kali saya nak update blog ini, tapi tak pernah buat betul-betul dan lebih fokus. 
Tahun 2018, ni pun dah masuk pertengahan tahun.
Kalau tak paksa diri untuk update dengan entri yang baru, jadi
bila lagi kan??

Dengan semangat yang membara dan padu ini, saya harus paksa diri
untuk lebih berdisplin dalam memupuk kembali semangat untuk menulis.
Tahu tulisan saya ini, tidaklah sehebat mana tapi saya perlu latih diri untuk terus menulis dan tumpukan sepenuh perhatian kepada entri-entri baru yang lebih segar dan beri manfaat.

Kepada tuhan saya memohon doa agar segala usaha-usaha saya ini dipermudahkan oleh Allah yang maha esa.
Insha Allah.


Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...