Tuesday, 7 September 2021

TERUSLAH MELANGKAH DAN JANGAN PERNAH MENGALAH

 Teks : Sariah Awang Senik

Sumber : Pinterest

https://www.facebook.com/sariah.awangsenik/



Hari ini berehat sebentar dari pekerjaan utama. Cadangnya hendak bercuti hari Sabtu ini. Namun disebabkan kelas online dibatalkan maka berehatlah sehari hari ini. Ada beberapa manuskrip yang perlu diolah sebaik yang mungkin.

Jujurnya banyak kerja penulisan yang perlu disiapkan secepat yang mungkin. Projek buku solo di bawah Hamare Group juga beberapa projek antologi. Menyerap semangat semua jemaah KaratekidsWriters, aku tidak boleh mengalah begitu sahaja. Kak Kyra selaku admin dalam kumpulan itu, begitu bersemangat setiap hari berjuang dengan penyakit kansernya.

Dia menerima aku dalam kumpulan aku tanpa mengira latar belakang pendidikan dan juga pekerjaan, Jika diikutkan rasanya diri ini sahajalah yang bekerja biasa dan tidak dari golongan profesional.

Apa pun cabarannya, tidak boleh mengalah begitu sahaja.

Perjuangan ini harus diteruskan sehinggalah berjaya sampai ke kemuncaknya.

Ada sebabnya mengapa Allah aturkan kehidupan sedemikian. Mungkin salah satu sebabnya adalah untuk kembali mencapai cita-cita yang pernah tercicir satu masa dahulu.

Kepada Allah memohon restu agar perjalanan ini diredhai dan dimudahkan segala ujian yang mendatang.


Sekian Terima Kasih

Sariah


No comments:

Post a Comment

GIGIH PERBAIKI KEHIDUPAN

Teks ; Sariah Awang Senik Sumber : Pinterest  https://www.facebook.com/sariah.awangsenik/ Syukurlah Allah masih izinkan diri ini untuk berna...