Tuesday, 13 July 2021

JANGAN BERPUTUS ASA

 Teks : Sariah Awang Senik

Sumber : Pinterest

https://www.facebook.com/sariah.awangsenik/


Masih meneruskan segala cita-cita. Tidak akan pernah berputus asa. Dan tak akan sesekali menyerah kalah. Walau diri ini, terlalu banyak kekurangannya, namun teruskan  jua segala impian yang tertinggal ini. Allah sudah aturkan jalan yang terbaik buat diri untuk menyampai segala impian yang tertinggal satu masa dahulu. 

Dalam umur yang semakin meningkat ini, dan sebagai persediaan hidup sendiri satu hari nanti, juga ketika anak-anak sudah ada kehidupan sendiri, maka diri ini tidaklah terlalu terbeban perasaan kerinduan kepada anak-anak yang tersayang.

Membayangkan anak-anak sudah dewasa, ada pekerjaan yang bagus, rajin berbuat kebajikan serta tidak meninggalkan apa yang Allah suruh, titik temu itulah satu kebahagiaan buat seorang ibu yang bernama Sariah Awang Senik ini.

Meneruskan cita-cita untuk menjadi seorang penulis yang bagus serta sampai ke hati para pembacanya, bukanlah satu perkara yang mudah. Perlu banyak berusaha dan belajar seberapa banyak ilmu.

Dan senantiasa pasakkan di minda ini agar tidak cepat berputus-asa walaupun dihidangkan dengan pelbagai masalah yang ada. Yang penting, sungguhpun usaha yang dilakukan tidaklah terlalu drastik, namun yang penting, adalah istiqamah dalam mencapai sesuatu impian.


Sekian

Sariah Awang Senik



No comments:

Post a Comment

JANGAN BERPUTUS ASA

 Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Pinterest https://www.facebook.com/sariah.awangsenik/ Masih meneruskan segala cita-cita. Tidak akan pern...