Tuesday, 31 May 2022

TETAP TERUS BERJUANG

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
https://www.facebook.com/sariah.awangsenik

Agak lama juga tidak menulis diruangan kesayangan ini. Padahal, di blog inilah dahulu digunakan untuk menulis tentang apa saja perkongsiaan. Seumpama sebuah diari, begitulah diri terus gigih menulis hingga mampu menulis antologi cerpen, puisi dan juga anekdot.

Sesungguhnya bukan mudah berjuang dalam dunia penulisan. Tambahan diri juga tidak mempunyai pelajaran yang tinggi dan semuanya hanya berpandukan kepada minat dalam dunia penulisan.

Dalam masa yang sama, gigih mengikuti kursus penulisan yang banyak diadakan secara dalam talian. Rentetan daripada itulah menggunakan ilmu yang ada untuk terus menulis dan juga berkongsi pengalaman dan juga kebaikan.

Tidak lama lagi bakal diadakan pesta buku tersohor acara PBKL 2022 yang bakal diadakan di PWTC Kuala Lumpur tidak lama lagi . Hati bersyukur dapat merancang untuk menyertai beberapa kursus penulisan secara bersemuka kerana sudah sekian lama tidak diadakan memandangkan wabak Covid-19 melanda negara dahulu.

Selain itu menyimpan juga cita-cita menyambung pengajian dalam bidang penulisan walaupun sudah agak terlewat untuk melakukannya. Harapan ini semoga Allah makbulkan dan berjalan lancar dan semua ini dilakukan sebagai persediaan buat diri sendiri, ketika anak-anak semakin sibuk dengan urusan tersendiri.

Walau apa pun kesusahan yang bakal singgah dikehidupan ini, tidak akan pernah sesekali mengalah untuk mengharunginya.

Hanya kepada Allah tetap berdoa dan berharap semoga apa yang bakal dilakukan direstui oleh Allah yang maha esa.


Sekian

No comments:

Post a Comment

MENANGISLAH

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Pinterest https://www.facebook.com/sariah.awangsenik Bermacam kes yang tidak sepatutnya berlaku sejak keb...