Wednesday 23 January 2019

APABILA GENG ANEKDOT BERAKSI



Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Group Wasap
https://www.facebook.com/sariah.awangsenik

Ya Allah, semoga dipermudahkan segala urusan dalam penerbitan buku anekdot ini.
Seumur hidup selama hampir 45 tahun bernafas dibumi bertuah ini, inilah pertama kali mengenali akan penulisan secara anekdot ini.

Anekdot adalah penulisan secara ringkas yang selalunya berunsur lucu.
Selalunya penulisan ini dipenuhi dengan dialog dan hanya terdapat satu ataupun dua tiga watak.

Secara kebetulan berkenalan dengan rakan fb menbuka lembaran baru dalam tahun 2019 ini. Permulaan yang pertama adalah terlibat dengan penulisan secara ebook dan bakal tak lama lagi. Yang keduanya satu buku penulisan secara anekdot dengan rakan-rakan penulis yang baru dan juga berpengalaman.

Tajuk anekdot kali ini adalah terlalu dekat dengan hati. Kisah ibu-ibu yang menjalankan perniagaan secara online dan juga cabaran dalam menjalankan perniagaan ini.
Ada kisah yang lucu dan juga yang agak menyentuh hati.
Paling tak disangka-sangka aksi dan idea ibu-ibu dalam meluahkan segala idea untuk tajuk penulisan anekdot sangat kreatif. Mungkin ini adalah percubaan yang terbaik dan membuka ruang untuk ibu-ibu hebat ini berkarya dan berkongsi akan pengalaman masing-masing.

Yang paling membuatkan hati teruja buku ini bakal memasuki Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2019.
Segala usaha-usaha sedang giat dijalankan termasuklah dari senarai semua cerita anekdot sampailah ke cover buku anekdot ini.

Hanya tuhan yang tahu bagaimana rasa terujanya saya dalam kelahiran buku anekdot yang sulung ini. Walau hanya berpeluang dapat menyumbang beberapa kisah anekdot tapi itulah cubaan pertama dan semoga ianya membuka lebih banyak peluang dalam bidang penulisan.

Minat menulis ini telah lama tersemadi sejak lama dahulu. Nampuk sejak beberapa tahun ang lepas saya kurang mendapat pendedahan. Mujurlah setelah mempunyai blog sendiri barulah saya berpeluang untuk belajar dan kembangkan lagi bakat yang ada.

Mohon doa juga dari kalian yang sudi singgah membaca entri agar dapat luangkan masa mendoakan agar secara proses penerbitan buku anekdot ini berjalan dengan lancar dan juga jayanya.
Insha Allah . Aamiin Ya Mujib.

Sekian
Sariah Awang Senik

1 comment:

  1. permisi min numpang share ya :)
    Hayyy guys...
    sedang bosan di rumah tanpa ada yang bisa di kerjakan
    dari pada bosan hanya duduk sambil nonton tv sebaiknya segera bergabung dengan kami
    di DEWAPK agen judi terpercaya di add ya pin bb kami D87604A1 di tunggu lo ^_^


    ReplyDelete

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...