Tuesday 29 January 2019

NALURI IBU


Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
https://www.facebook.com/sariah.awangsenik

Inilah hati naluri seorang ibu. Sangat susah nak lupakan anak-anaknya walaupun sehari.
Kalau doa pulak, setiap detik dan juga minit. Tak pernah lupa untuk doakan anak-anak tersayang. Memaafkan dan mendoakan itulah rutin setiap hari usai solat dan juga sebelum memulakan apa saja rutin harian.

Gambar terbaru itu, baru sahaja saya dapat dari wasap profilenya. Tengok dia senyum macam.itu sahaja dah buat saya sebagai seorang ibu rasa sangat bahagia. Rasa rindu dan doa senantiasa setia berada dalam diri ini.

Selalu mohon pada Allah agar melindungi dirinya dan juga adik yang tersayang. Berusaha membahagikan rasa kasih dan sayang sama rata, agar memasing tak rasa tersisih. Lagipun buat apalah nak wujudkan rasa perbezaan dalam diri abang dan juga adik.

Tak kira abang ataupun adik tetap sahaja ada sisi yang istimewa dan kekurangan dimana-mana. Yang mana kurang berusaha untuk perbaikinya. Jika ada yang lebih sama-sama menglengkapi antara satu sama yang lain.

Alhamdulilah. Tak lama lagi akan bermulalah cuti panjang sempena dengan sambutan tahun baru raya Cina. Maka secara rasminya anak-anak tersayang akan pulang bercuti dan menghabiskan masa yang ada bersama-sama dengan saya.

Ada masanya wujud juga rasa terkilan, kerana tak mampu membawa mereka bercuti ke tempat-tempat yang menarik. Teringin rasa hati nak berbuat demikian, tapi mungkin tiada rezeki lagi buat anak-anak tersayang.

Rasa rindu pada anak-anak ini selalu ada dan tak pernah pudar.
Setiap ada rasa rindu itu wujud dan makin menebal, maka saat itulah juga saya akan sedekahkan Al-Fatihah buat mereka berdua.

Waktu malam-malam begini selalu sahaja terpandang akan masa mereka tidur dan sebagainya.
Doa saya kepada Allah, agar Allah senantiasa melindungi anak-anak tersayang iaitu Muhamad Aiman Hakimi dan juga Nur Damia Rifqah serta permudahkanlah urusan mereka dalam pembelajaran dan dijauhkan dari segala kejahatan, musibah dan juga perbuatan maksiat. Insha Allah aamiin ya mujib.


Sekian
Sariah Awang Senik

1 comment:

  1. permisi min numpang share ya :)
    Hayyy guys...
    sedang bosan di rumah tanpa ada yang bisa di kerjakan
    dari pada bosan hanya duduk sambil nonton tv sebaiknya segera bergabung dengan kami
    di DEWAPK agen judi terpercaya di add ya pin bb kami D87604A1 di tunggu lo ^_^


    ReplyDelete

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...