Saturday 28 September 2019

LELAKI ITU


Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Google
http://facebook.com/sariahawangsenik


LELAKI ITU

Lelaki itu
Terima kasih ku ucapkan
Yang membenarkan diriku tumpang
berteduh dan berkasih sayang
Yang mengajar diriku mengenali cinta
walau cintanya hanya sebentar singgah pada diri ini

Lelaki itu
Tidak hanya mengajar diri ini
tentang makna sebuah perhubungan
bahkan juga dia menjadikan diriku lebih
kuat dengan satu perisai kesabaran

Lelaki itu
Mungkin aura kasihnya telah hilang terhadap seorang yang bernama
perempuan juga yang bernama isteri
Namun aku yakin pasti suatu hari kasih dan cintanya bakal berputik lagi

Lelaki itu
Mungkin dia puas dan bangga dengan harta egonya
Namun egonya itulah yang bakal memusnahkan seluruh kehidupan nya

Lelaki itu
Walau apa pun cerita derita yang telah dilakar dan tinggalkan parut dalam hidup ini namun sebagai manusia dan hambanya yang lemah, tetap jua ku beri satu kemaafan.

Lelaki itu
Kemaafan bukan bermakna kalah
tapi lebih takutkan murka Allah yang maha esa

Lelaki itu
Alhamdulillah kini aku makin bahagia
Makin gigih persiapkan diri untuk kehidupan abadi nanti
Kerana entah bila bakal dijemput pulang

Lelaki itu
Usah risau aku sudah
maafkan kamu dunia akhirat
Juga kemaafan dipohon dari kamu andai aku tak dapat menjadi wanita terhebat dalam hidupmu
Mohon ampunkan aku dan halalkan segala makan minum aku.


Hasil Nukilan
Sariah Awang Senik

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...