Tuesday 3 March 2015

SUDAH MASUK BULAN MAC

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Sendiri
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Begitu cepat masa berlalu. Sekarang sudah pun masuk bulan Mac. Masih terlalu banyak perkara yang saya perlu belajar dan juga fokus di dalam mencapai sesuatu impian. Impian yang mahu di capai tidaklah terlalu tinggi, namun cukuplah saya dapat buktikan kepada keluarga dan juga insan-insan yang di sayangi yang saya mampu berdikari dan menghadapi setiap cabaran yang mendatang.

Bulan Februari yang lepas, saya terlalu sibuk dengan pelbagai tanggungjawab yang harus saya selesaikan sebaik yang mungkin. Memegang jawatan hanya sebagai seorang pembantu kedai, membuatkan kerja saya banyak berinterkasi dengan para pelanggan. Bukan semua pelanggan sama perangai dan juga karenahnya. Ada yang senang di bawa berbincang dan tidak kurang juga yang selalu menguji tahap kesabaran saya sebagai seorang pekerja.
Berurusan dengan pelbagai jenis lapisan pelanggan membuatkan saya terpaksa bersiap sedia dengan pelbagai teknik untuk menarik hati pelanggan secara direct ataupun offine. Menarik hati pelanggan secara offline bukanlah perkara yang mudah. Kebetulan pula saya bukanlah kategori orang yang mempunyai sikap yang ramah-tamah.

Namun semua itu, saya harus dan mesti belajar demi kebaikan saya mengendalikan para pelanggan di masa hadapan. Saya akui terpaksa belajar lebih lagi tentang selok-belok perniagaan daripada mereka yang lebih muda di dalam urusan pengendalian perniagaan. Apa pun, bulan Mac ini, saya perlu bersiap sedia dengan pra hari raya yang akan di sambut pada bulan Julai nanti.

Harus lebih banyak belajar , konsisten serta fokus di dalam mencapai sesuatu matlamat. Semoga pengakhiran bulan Mac ini saya dapat membuat perubahan yang memberangsangkan tidak kira apa sahaja bidang yang akan di ceburi kelak.

Sariah Awang Senik
019-4075634/ Whatshapp
Email sariah.awangsenik@gmail.com
Blog : Travelog Kehidupan
Fb     : Sariah Awang Senik

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...