Wednesday 17 August 2016

BERBAHAGIALAH WAHAI ANAK TERSAYANG

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Syukur alhamdulillah. Cepat betul anak teruna ini membesar. Rasanya baru sahaja semalam mengandung dan melahirkan anak teruna tersayang ini. Inilah satu-satunya anak teruna yang sangat pandai berdikari dan jarang sekali menyusahkan saya sebagai seorang ibunya. Mungkin juga rezeki saya dikurniakan anak yang sebegini dalam keadaan saya sebagai seorang ibu tunggal.
Tapi itu bukanlah alasannya. Apa pun keadaan dan walau sesusah mana pun saya tetap berusaha memberikan yang terbaik buat kedua cinta hati tersayang saya ini. Nama anak teruna bertuah ini Muhammad Aiman Hakimi Ahmad Roslan . Sekarang ini dah nak masuk 17 tahun dan bakal menduduki  peperiksaan SPM hujung tahun nanti. Dengar je anak teruna ini nak exam SPM secara automatik kecut perut saya mendengarnya.

Maklum sahajalah, anak teruna bukanlah terlalu pandai. Cuma tahap pencapaiannya dalam pelajaran harus diperbaiki lagi. Dia bukan anak yang bermasalah dan jarang menyusahkan orang tua. Semua yang dibuat adalah atas usaha dirinya sendiri.

Selama ini dia berusaha kerja secara partime untuk mencari duit poket belanja sekolahnya. Masa nak ambil lesen motornya pun, dia menabung sedikit demi sedikit. Dan alhamdulillah lesennya telah lulus hasil dari menabung dan juga bekerja secara sambilan.

Apa pun tidak lama dia juga akan menduduki peperiksaan percubaan SPM pada minggu hadapan. Mohon doa daripada semua rakan-rakan agar anak kesayangan ini dapat menduduki peperiksaan percubaan dengan baik dan lancar.


Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik


No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...