Monday 1 August 2016

YEAY DAH BULAN OGOS

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Google
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Amboi, cepat sungguh masa berlalu kan. Pejam cilik dah pun masuk bulan Ogos. Rasanya banyak betul yang saya nak buat sekarang. Bisnes online dan bisnes offline. Walau bisnes offline tu, untungnya tidaklah sebanyak mana, tapi saya tetap gigih nak buat juga.

Banyak ke untung buat bisnes ini?

Jangan pandang sebelah mata akan bidang perniagaan. Kan Allah dah tetapkan hampir separuh dari rezeki kita ini, datang daripada dengan berniagalah. Tidak kiralah jual apa pun kan.

Apa pun, bulan Ogos ini penuh dengan misi dan visi. Cewah! Macam masuk bidang politik pulak ya. Tapi memang bulan Ogos ini rasa sungguh teruja. Yalah kan, sekarang tugasan di online makin bertambah. Antara tugasan online yang perlu saya utamakan ialah :

1) Misi taip entri baru blog, setiap hari bersama dengan Akademi Bekerja Dari Rumah.
2) Misi Like/Komen bersama Group Support Like/Komen
3) Dropship Buku Ilimiah
4) Dropship Shahrizad Cotton
5) Agent Powergold

Yang atas itu, confirmed memang secara online. Yang offline pulak, sambal itam.Pahang dan bisnes aiscream secara kecil-kecilan. Memang buat masa sekarang secara sambilan. Mana tahu esok lusa jadi besar-besaran pulak kan

Apa yang kita cakap kan, adalah satu doa. Betul tidak?

Itulah antara misi dan visi saya pada bulan Ogos ini. Jangan lupa tulislah dalam satu buku. Insha Allah semuanya akan jadi kenyataan.
Aamiin.

Maaflah terpaksa stop kat sini dahulu. Esok kita sambung entri yang baru pulak ya. Saya doakan semua rakan yang singgah baca entri ini akan kaya berjaya dunia dan akhirat.


Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik


No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...