Sunday 21 August 2016

BUAT YANG TERBAIK

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
http://sariahawangsenik.blogspot.com


Syukur hari ini sudah pun hari Isnin. Alhamdulillah syukur juga kerana masih lagi sempat jalankan tanggungjawab seperti biasa. Esok lusa belum pasti lagi kan. Untuk pengetahuan semua hari ini anak bujang tersayang saya Muhammad Aiman Hakimi akan menduduki peperiksaan percubaan SPM.

Kalau ikutkan saya ini rasa sangat risau. Tapi saya tahu dia akan buat yang terbaik dalam peperiksaan percubaan SPMnya nanti. Walaupun saya tidak mampu hendak hantar dia ke kursus yang mahal-mahal,  saya tahu saya telah berikan yang terbaik buat anak bujang saya ini.

Selain dari nasihat dan juga tunjuk ajar, doa tidak pernah lupa setiap kali dia melangkah keluar untuk ke sekolah. Harapan saya sebagai ibu hanyalah dia berjaya dunia dan akhirat. Menjadi anak yang soleh dan menjadi contoh kepada seorang adiknya.

Apapun perjalanan dan perjuangannya masih panjang. Saya sebagai ibu tidak pernah lupa berdoa untuk kedua anak tersayang.
Untuk anak tersayang, buatlah yang terbaik dalam peperiksaan percubaan SPM ini. Apapun keputusannya ibu tetap terima seadanya.
Semoga anak tersayang berjaya dalam apa sahaja bidang yang diceburinya.
Aamiin.


Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik


No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...