Wednesday 12 December 2018

GARA-GARA ICERD

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Group Wasap
http://sariahawangsenik.blogspot.com


Gara-gara perhimpunan ICERD pada hari Sabtu yang lepas ini suasjadi kecoh semuanya. Mujurlah masa itu kedai masih lagi belum dibuka. Kalau tak haru-biru jugak dibuatnya.
Mulanya saya ingat ada operasi atau apa. Lepas itu barulah teringat yang ada satu perhimpunan besar mengenai satu perkara di dataran Merdeka Kuala Lumpur.

Jujurnya saya taklah begitu faham tentang ICERD ini.
Cumanya dari apa yang saya tahu yang ICERD ini bakal memusnahkan sistem raja yang ada di Malaysia, juga menghapuskan hak kaum bumiputera dan mungkin juga agama Islam tak lagi menjadi agama rasmi di Malaysia.

Itu hasil dari pembacaan saya dan apa yang disampaikan.
Jika ada silap pemahaman saya tentang ICERD ini harap dimaafkan ya.

Rasanya belum pernah saya melihat begitu ramai kaum bumiputera yang berbeza fahaman politik sama-sama bersatu hati menentang perlaksanaan ICERD ini.

Alhamdulillah. Bersyukurlah kepada Allah yang perhimpunan ini berjalan dengan lancar dan tiada rusuhan berlaku biarpun yang datang sebegitu ramai.

Apa pun marilah sama-sama kita berdoa agar segala kedamaian dan kesejahteraan yang kita nikmati ini tidak dinodai.
Walau berbeza agama, bangsa dan fahaman politik kita masih lagi dapat hidup dan bergerak bebas untuk pergi ke mana sahaja.
Alhamdulillah.

Sekian
Sariah Awang Senik

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...