Sunday 3 August 2014

SIKAP

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Sendiri.

Untuk mencapai sesuatu kejayaan, tidak semudah ucapan dan juga kata-kata semengat. Sikap dan juga tindakan adalah peranan penting di dalam menuju sesuatu kejayaan. Berjaya ataupun tidak, semuanya di tangan Allah.
Sikap diri yang terlalu selesa hidup di zon selesa dan tidak mahu berkorban menyusahkan diri adalah salah satu tindakan yang menghalang sesuatu kejayaan.
Dugaan dan terlalu leka dengan perkara yang tiada kaitan dengan sesuatu kejayaan bakal membuatkan kita membazirkan masa yang ada.
Kekuatan untuk melawan ini semua, bukanlah perkara yang mudah. Matlamat yang ingin dicapai haruslah jelas dan nyata. Emosi dan juga kata sindirian yang tidak mengerti apa yang sedang kita usahakan, bukanlah perkara yang mudah.
Telah hampir berabad lamanya melihat kejayaan insan lain dan mendengar bertapa banyak kegagalan yang mereka lalui. Rasanya jikalau semua ini adalah salah satu daripada cabang kejayaan, maka usaha dan tindakan haruslah dipergiatkan lagi. Walau terlalu banyak tekanan dan cabaran mengelilingi kehidupan ini, namun haruslah kuatkan semengat dan terus berdoa.
##### Mungkin ada surirumah yang sedang mencari pendapatan tambahan tanpa perlu keluar dari rumah?
##### Ataupun ada surirumah yang sedang mencari sesuatu kemahiran tanpa menangguhkan segala urusan rumahtangga?
##### Dan juga kepada surirumah ataupun suri yang masih bekerja dan mempunyai sesuatu kemahiran tetapi tidak tahu bagaimana dengan kemahiran yang dimiliki bakal meraih pendapatan tambahan dari rumah.
Ingin tahu dan diri sudah bersedia untuk dibimbing untuk mempelajari sesuatu.
Anda boleh segera hubungi saya :
Sariah Awang Senik
019-4075635
sariah.awangsenik@gmail.com

Insha Allah semua yang anda ingin ketahui akan saya usaha jelaskan satu persatu.

Yang Ikhlas Ingin Membantu
Sariah Awang Senik

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...