Thursday 22 November 2018

YEAY! ESOK DAH MULA CUTI SEKOLAH

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Masa setahun sekejap je.
Rasa baru saja sambut tahun 2018.
Dalam masa sebulan lagi habislah tahun 2018 ini.

Dalam hati ini, rasa seronok sangat.
Yalah, esok kan dah mula cuti sekolah selama sebulan ini.
Anak dara tersayang pun akan balik esok petang.

Abangnya dah pun balik ke rumah.
Sekarang sedang sibuk pulak menolong abahnya berniaga buah durian.
Doanya semoga cuti sekolah selama sebulan ini, dapatlah saya manfaatkan sepenuhnya masa yang ada bersama anak-anak tersayang.

Dalam hati ini tersangat sedar bahawa kerja macam saya, cuti sekolahlah yang paling susah nak bercuti. Walau apa pun, saya tetap berusaha akan Allah permudahkan niat saya untuk lebih banyak masa yang berkualiti dengan anak-anak tersayang.

Esok anak dara balik ke rumah dari asrama. Masih ingat cuti wajib anak dara hari itu sibuk minta saya masak kari ayam yang dia teringin sangat nak makan tu.

Selain itu dapatlah saya bermanja dan bersembang dengan anak-anak tersayang.
Yang pasti cuti sekolah ini, anak dara dan teruna akan ada lebih banyak masa untuk buat aktiviti yang mereka sukai.

Saya didoakan agar esok segalanya dipermudahkan dan anak dara tersayang balik ke rumah dengan selamatnya.

Sekian
Sariah Awang Senik

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...