Monday 1 July 2019

DIA DAH BALIK


Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
http://www.facebook.com/sariahawangsenik


Sunyi bila dia dah balik.
Abahnya setia saja tunggu depan rumah.
Alhamdulilah.
Biarlah selamanya kekal begitu.

Walau hampir bertahun lamanya kami tak pernah bercakap, berbincang dan sebagainya, namun tetap saja aku berfikir yang baik-baik.
Melihat dia menjemput dan menghantar anak balik ke asrama, itu pun sudah sangat melegakan diri aku.

Waktu anak-anak masih kecil dan bersekolah rendah, memang masa itu aku berdikari sendiri.
Hantar anak dengan hanya berjalan kaki.
Mujur tak jauh mana.
Pernah jugalah terasa perit saat dilanda keletihan.

Syukur Ya Allah kau pilih aku untuk lalui semua ujian-ujian itu.
Dengan ujian inilah makin menjadikan aku tak gentar dengan apa jua cabaran yang mendatang.
Alhamdulilah.


Sekian
Sariah Awang Senik

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...