Monday 11 September 2017

PERJUANGAN BARU BERMULA

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
Http://sariahawangsenik.blogspot.com


Syukur alhamdulillah. Peperiksaan UPSR pun dah bermula semalam.
Macam-macam perasaan yang ada.
Kalau cakap pasal risau tu, hanya tuhan sahaja tahu.
Dah tidak tahu nak buat apa, saya hanya mampu agar anak dara tersayang dapat menjawab semua soalan UPSRnya dengan lancar dan betul.

Saya tahu, saya tidak mampu nak hantar dia pergi tuisyen yang memahal. Nak beli vitamin pun, hanya yang harganya murah-murah saja.
Itu itu bukanlah kayu pengukurnya.
Rezeki bukan manusia yang tentukan. Insha Allah jika anak dara tersayang dah berusaha sebaik yang mungkin, insha Allah rezeki untuk dia tetap ada.

Pagi tadi saya hanya mampu dan memberikan dia kata-kata semangat. Nampak dia ceria sahaja pagi ini. Sesekali saya kerap pesan kat dia supaya perbanyakkan berdoa dan berserah kepada Allah yang maha kuasa.

Apa pun semoga anak tersayang Nur Damia Rifqah dan juga semua anak-anak yang sebaya dengan anak yang menduduki peperiksaan UPSR tahun 2017 akan berjalan dengan lancar dan dipermudahkan segalanya.
Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...