Friday 9 April 2021

TERUS KEKAL MENULIS

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Pinterest
https://www.facebook.com/sariah.awangsenik


Siang tadi, aku memerhatikan saja dari jauh. Dengan doa dan harapan, agar satu hari nanti, diri ini bakal juga berada sebaris dengan insan-insan yang hebat seperti mereka.

Walau sesekali terbit rasa cemburu, namun aku pantas saja memadamkan semua nyalarasa itu. Bimbang dengan sedetik lintasan hati, bakal menambah dosa yang tersedia ada.

Memang mulut dan bibir ini tidak meluahkannya, namun Allah itu maha tahu. Kepada Allah aku mohon kemaafan atas perasaan yang tidak sepatutnya itu.

Ada baiknya, aku berdoa untuk mereka, agar doa yang sama berbalik kepada diri ini. 

Ya. Aku sedar diri ini terlalu banyak kekurangan dan masih banyak yang aku perlu pelajari dalam penulisan ini. Berbekalkan semangat, minat dan pengalaman kehidupan yang ada, mungkin ada yang sudi membaca kisah-kisahku ini.

Terdetik dalam hati ini, bahawa dugaan yang dihadapi selama ini tidaklah sesusah seperti insan yang lain.

Ada insan lain yang lebih susah dan menderita kehidupannya. Namun tetap bersemangat menghadapi apa jua dugaan.

Memandangkan terlalu banyak dugaan yang dihadapi setiap hari, maka dengan menulis inilah dapat berkongsi, memberi manfaat dan juga panduan kepada yang lain.

Tidak akan pernah lelah untuk terus menulis, selagi ada kudrat dan diizinkan Allah yang maha esa.

Kepada Allah yang maha esa, mohon dikurniakan kemudahan dan juga rezeki agar dikurniakan idea-idea yang baik dan bermanfaat untuk terus menulis dan kekal menulis buat selamanya.


Sekian

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...