Tuesday, 7 March 2017

BERSYUKUR DAN MENGHARGAI


Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Dari Dexandra
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Pagi yang indah dan nyaman sekali.
Assalamualaikum. Syukur seadanya atas segala rahmat Allah. 

Awal pagi tadi sibuk uruskan anak dara tersayang ke sekolah. Walau dah gerakkannya sejak dari awal, tapi ada saja yang belum siap.

Padahal, sejak malam tadi dah berkali-kali ingatkan si anak dara agar siapkan segala kelengkapan sekolahnya awal-awal lagi.

Apa pun, anak dara, tidak lama lagi akan mencecah 12 tahun. Cepat sangat masa berlalu. Abangnya tidak lama lagi, akan genaplah juga 18 tahun.

Memang budak berdua ini, cepat sangat membesar. Walaupun membesar tanpa kasih sayang yang secukup dari seorang yang ayah, abah, papa dan sewaktu dengannya, namun itu bukanlah alasan yang mereka berdua tidak berjaya dalam pelajaran dan juga kehidupan.

Sementara mereka berdua masih berada bersama di depan mata, saya sebagai seorang ibu tidak sesekali mengabaikan mereka dan insha Allah akan berusaha yang terbaik buat mereka berdua.

Syukur juga mereka berdua adalah anak-anak yang tidak bermasalah. Ada kalanya memanglah mereka berdua agak degil sedikit,tapi saya tetap akan nasihat mereka berdua sebaik yang mungkin.

Semoga kita akan senantiasa selalu bersyukur dan menghargai semua orang yang selalu berada disamping kita.

Yang Benar
Sariah Awang Senik

Wishlist:

Ingin menjadi seorang penulis yang menulis berdasarkan pengalaman sendiri.

MENULIS SATU TERAPI

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Tiada Http://sariahawangsenik.blogspot.com Rasa macam dah lama sangat tidak menulis ini. Terasa pulak...