Thursday, 16 June 2016

DUGAAN BESAR DI BULAN RAMADAN

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Assalamualaikum. Selamat pagi dan salam Ramadan yang ke 12 harinya. Tiada terhingga rasa syukur dihati ini kerana masih lagi berpeluang melakukan ibadah berpuasa serta jug ibadah-ibadah yang lainnya. Kata orang bulan puasa semua bulan yang penuh rahmat dan sangat mulia.

Hati terasa sangat sayu dan berasa begitu terkejut mendengar perkhabaran yang sangat memilukan daripada adik tersayang tentang sahabat baiknya iaitu Areen Rahman yang kini sedang koma di Hospital Kajang. Dia mengalami Brain Stem Stroke akibat saluran tunjangnya pecah di otak serta mengalami pendarahan. Semuanya ini terjadi kerana dia sebenarnya menghidap penyakit darah tinggi.

Dugaan yang sangat besar dan dia insan yang sangat bertuah dipilih untuk melalui dugaan yang sangat besar ini. Secara kebetulan dia mempunyai sepasang anak kembar yang masih kecil dan belum memahami apa sahaja yang terjadi kepada mamanya sekarang.

Jika ada yang berkemampuan bolehlah membuat sedikit sumbangan untuk didermakan kepada keluarganya yang tersayang. Semoga dengan sedikit perkongsiaan yang tidak seberapa ini dapat membantu meringankan beban yang ditanggung oleh semua ahli keluarga Areen Rahman.

Hanya Allah sahajalah yang dapat membalas segala jasa doa dan juga pertolongan yang bakal dilakukan nanti. Jika ingin ketahui lebih lanjut tentang bolehlah hubungi saya Sariah Awang Senik 019-4075634 atau email sariah.awangsenik@gmail.com.


Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik


MENJELANGNYA PEPERIKSAAN UPSR

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Koleksi Peribadi Http://sariahawangsenik.blogspot.com Rasanya cepat sangat masa berlalu. Anak dara te...