Monday, 25 July 2016

ALAMAK, AIR TIDAK ADA

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Tiada
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Aduhai! Tidak sangka pulak air boleh tidak ada pepagi ini. Ingatkan masalah ini dah selesai pagi ini. Rupanya belum lagi. Entah apa masalahnya lagi, saya pun kurang pasti. Dahlah pagi-pagi banyak urusan rasmi nak buat. Boleh pulak tidak ada airnya.

Memang ada air tangki. Tapi tangki dirumah itu sudahlah kecil. Kami tiga beranak je, tidak cukup nak tampung segala keperluan. Itulah jadinya kalau tidak bersedia dengan apa-apa kemungkinan. Memang dua atau tiga hari yang lepas, hujan terlampau kuat. Mungkin sebab itulah tekanan makin kuat pada paip air yang sudah agak lama. Duduk dikawasan perumahan ini juga dah hampir lima tahun lebih. Alhamdulilah, kawasan kejiranan pun amat baik.

Walaupun berjiran dengan bangsa-bangsa yang lain, namun saya tidak sedikit pun rasa terganggu. Kadang rasa selesa pulak. Apalah nak buat pepagi ini kan. Nak membasuh tidak boleh. Nak memasak, mana pulak datang airnya. Nak mengemas pun sama. Pasti tidak sikit banyak nak pakai air juga.

Ya, Allah, semoga semuanya dipermudahkan segala urusan sebelum tengahari ini. Jadi sempatlah memasak dan juga membasuh. Aamiin.

Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik


MENULIS SATU TERAPI

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Tiada Http://sariahawangsenik.blogspot.com Rasa macam dah lama sangat tidak menulis ini. Terasa pulak...