Saturday 26 November 2016

BERMULALAH CUTI SEKOLAH 2016

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Tiada
https://sariahawangsenik.blogspot.com

Bismillahirahmahnirahim.
Assalamualaikum. Selamat pagi dan juga salam sejahtera. Alhamdulilah. Cepatnya masa berlalu. Hanya sebulan sahaja sudah nak masuk ke tahun 2017. Semalam adalah seisi persekolahan terakhir bagi tahun 2016. Walaupun pencapaian anak-anak adalah sederhana, tapi saya tetap bersyukur.

Ialah bukan mudah juga mereka nak jadi pandai dan bijak dalam semua segi. Sudahlah sibuk dengan akan kokurikulum, terpaksa pulak membahagikan masa dengan kerja sekolah dan juga tuisyen. Jadi cuti selama sebulan ini, biarlah mereka rehatkan minda mereka daripada sebarang beban pembelajaran.

Cadang saya, cuti sekolah ini hendak beli banyak buku cerita dan juga buku ilmu pengetahunan buat anak-anak tersayang. Itu untuk anak dara. Untuk abangnya pula, tidak pasti apa sebenar rancangannya sementara tunggu keputusan SPMnya nanti.

Mujur jugalah saya ini mempunyai minat yang sama dengan anak-anak tersayang iaitu suka meluangkan masa dengan membaca selain minat menulis.

Ehemm, anak-anak masih lena diulit mimpi. Mentang-mentanglah hujan lebat dan hari minggu pulak itu. Nampak sangatlah kemalasan hampir menguasai anak-anak tersayang,

Tidak apa, saya peluang sikit je lagi. Kalau masih tidak bangun dan teruskan semua aktiviti seperti biasa, alamak nanti berdondang sayanglah saya nanti.

Okey. Saya nak berhenti disini dahulu. Sebenarnya masa kerja lagi nak buat. Tapi saya memilih untuk menulis entri ini terlebih dahulu. Insha Allah nanti akan saya sambung entri yang lain terlebih dahulu ya.

Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...