Wednesday, 2 November 2016

HARI YANG PENUH DUGAAN

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Tiada
http://sariahawangsenik.blogspot.com


Alhamdulilah. Syukur berakhir juga cuti persekolahan yang lepas. Kalau ikutkan bukanlah lama sangat cuti pun. Rasanya dalam empat hari jugalah. Cuti sempena sambutan Hari Raya Deepavali.

Biasalah tiap kali cuti perayaan, maka berduyun=duyunlah orang ramai untuk pulang ke kampung dan juga menghabiskan cuti yang ada bersama keluarga tersayang.

Tapi saya tidak boleh cuti pada musim macam ini, sebab terpaksa bekerja di shift pagi untuk gantikan staff yang bercuti hari raya Deepavali.

Kebetulan pula, saya bekerja di hentian Rehat dan Rawat, masa ramailah orang yang akan singgah berehat dan melepaskan segala penat lelah semasa sedang memandu ke sesuatu destinasi.

Punyalah ramai orang pada musim cuti selama  empat hari ini. Dengan staff yang tidak cukup dan kerja yang banyak, hanya doa dan kesabarn yang menjadi tunggak utama saya.

Dengan terpaksa menghadapi karenah pelanggan yang berbagai ragam, semuanya bukanlah perkara yang mudah. Dahlah bekerja dalam keadaan yang panas, semuanya bukanlah satu pekerjaan yang mudah.

Kata orang jadi pembantu kedai ini mudah je kerjanya. Tapi tidaklah semudah yang disangka. Rasanya kalau orang yang berjawatan tinggi pun belum tentu dapat jalankan tanggungjawab sebagai seorang pembantu kefai yang baik.

Berkat berdoa dan memohon dahulu kepada Allah, syukur segala tanggungjawab saya sebagai seorang pembantu kedai berjalan dengan lancar.

Terima kasih, Ya Allah kerana telah membuat semua tugasan saya berjalan dengan lancar sekali.



Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik


YANG TERBAIK

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Koleksi Peribadi Http://sariahawangsenik.blogspot.com Alhamdulilah. Dia dah lakukan yang terbaik!!! S...