Sunday, 27 November 2016

MANISNYA DEXANDRA FAMILY ORIENTATION 2016

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Syukur atas rahmat Allah yang tiada ternilainya. Pagi mendung sahaja. Tapi sangat nyaman dan damai sekali. Mungkin sebab dah berapa hari sebelah petang asyik hujan je.

Sejak dua, tiga hari saya masih teringat akan segala kenangan manis semasa pergi berseminar bersama dengan satu syarikat minyak wangi yang terkenal iaitu DE'XANDRA INSPIRED PERFUME. Alhamdulilah, sekarang hampir setiap hari iklannya akan keluar di tv terutamanya di TV 3.

Jadi bila tengok iklan itu secara automatik saya teringat segala apa yang telah saya belajar di seminar tersebut.

Asalnya, saya hanya nak temnakan adik tersayang berseminar. Walau saya tahu, dia dah lama menjual minyak wangi DEXANDRA, hati saya belum terbukak sepenuhnya untuk turut sama menjual produk minyak wangi ini.

Agaknya, masa itu, tuhan belum nampakkan segala peluang perniagaan bersama dengan DEXANDRA. Tapi bila dah duduk dan mendengar segala ilmu semasa berseminar itiu, nyata saya harus buat dan lakukan sesuatu untuk perbaiki kehidupan saya agak menjadi lebih baik .

Jujurnya saya amat tersentuh hati dengan perkongsiaan pengasas DEXANDRA iaitu Pn Eryanee tentang betapab pentingnya restu kedua ibubapa dalam melakukan sesuatu pekerjaan. Apa saja yang kita ingin lakukan minta restu dan mohon kedua ibubapa mendoakan untuk kita,

Paling saya tersentuh hati dengan pesanan yang amat menyentuh hati oleh penceramah terkenal iaitu Dr Robiah agak menjaga hubungan yang amat baik dengan maha pencipta iaitu ALLAH yang maha esa,

Sesibuk mana pun kita, dan setinggi mana pangkat dan kedudukan dan walau sebesar mana gaji yang kita dapat setiap bulan, semuanya tidak akan berlaku jika tidak dengan izinnya. Maka senantiasalah panjatkan rasa syukur dan selalulah berterima kasih kepada ALLAH dengan cara menjaga solat 5 waktu, berzikir dan juga selalulah bersedekah tidak kira bagaimana kita membuat sedekah tersebut.

Kemuncak seminar, adalah perkongsiaan dari Coach Zie, tentang bagaimana melakukan rutin harian dan juga melakukan aktiviti perniagaan berdasarkana dari teknik RAS.

Teknik RAS adalah satu kelenjar yang sangat aktif di otak kanan dan ianya memang wujud dalam setiap otak manusia. Selalunya ianya akan bertindak mengikut apa yang kita bayangkan setiap hari. Nyata kaedah itu amat berkesan dan WAJIB diaktifkan setiap hari melalui teknik pernafasan yang betul.

Seminar dikendalikan oleh seorang MC yang sangat hebat dan sporting iaitu MC Naaz. Cara dia mengendalikan seminar yang gila-gila sporting itu membuatkan peserta seminar tidak bosan dan juga mengantuk.

Dexandra Family Orientation berakhir pada 13 November pada hari Ahad. Banyak ilmu-ilmu baru yang telah saya pelajari dan insha Allah akan diaplikasikan sebaik yang mungkin dalam perniagaan Dexandra nanti.
Disamping itu juga saya berpeluang berkenalan dengan lebih rapat dengan team adik saya, iaitu Team Perfume Garden. Hampir semuanya lebih muda dari saya, tapi semangat berniaga Dexandra sangat berkobar-kobar.

Team Perfume Garden diketuai oleh Kapten Adha bersama dengan isterinya iaitu Nordiana. Mereka berdua sangat komited menjalankan perniagaan Dexandra walaupun hanya bermula sebagai seorang dropship sahaja. Semengat mereka selalu membuatkan saya teruja dan saya tidak akan sesekali mensia-siakan peluang yang ada,

Di kesempatan ini, saya juga nak ucapkan ribuan terima kasih kepada adik tersayang Sarimah Awang Senik kerana memberi peluang kepada saya menyertai seminar Dexandra Family Orientation selama 2 hari tersebut,

Apa pun semuanya tidak terjadi tanpa satu tindakan. Buat apa pun mohonlah restu kedua orangtua dan selebihnya mohonlah kepada Allah untuk permudahkan segala urusan.

Dexandra! Wangian Kehidupan
Dexandra! Wangian Kehidupan
Dexandra! Jutawan 2017.

Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik

Nota : Jika berminat nak mencuba wangian dari Dexandra ini, bolehlah hubungi saya Sariah Awang Senik 019-4075634 ataupun email sariah.awangsenik@gmail.com

CAKAP BAGAIKAN SATU DOA

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Tiada http://sariahawangsenik.blogspot.com Amboi!! Gelap betul hujan kat luar tu. Rasa-rasanya macam...