Friday 28 October 2016

SELAMAT HARI DEEPAVALI

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Whatshapp
http://sariahawangsenik.blogspot.com


Selamat Hari Deepavali kepada semua rakyat Malaysia yang beragama Hindu. Rasanya sekarang, cuti sekolah dah bermula sehinggalah hari Selasa nanti.

Biasalah bila dah hari cuti ini, semua kaum tidaklah orang Cina, Melayu ataupun India akan ambil masa yang ini untuk pergi berjalan=jalan bersama keluarga ataupun pulang ke kampung halaman memasing.

Macam saya, cuti ini biasalah, kena bekerja seperti biasa. Walaupun penat tetapi kena buat semuanya hanya kerana ALLAH yang maha esa. Kerja pun makin bertambah. Sebab ada staff yang berbangsa India yang sedang bercuti sempena Hari Raya Deepavali.

Masa saya sedang menulis artikel ini pun, saya sedang bersiap=siap untuk pergi kerja. Memang kenyataannya banyak masalah ditempat kerja saya itu, tapi saya malas nak fikir dan selalu fikirkan hanya yang positif sahaja.

Sebab jika asyik nak fikir semua masalah itu, nanti semangat cepat pudar. Jadi buat apa pun adalah kerana ALLAH dan juga sebab ALLAH.
Boleh kan macam itu?

Selamat berhujung minggu dan menghabiskan cuti bersama keluarga tersayang.

Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik



Nota : Setiap pembelian produk ataupun perkhidmatan dari BLOG TRAVELOG KEHIDUPAN ini akan saya dermakan ke TABUNG AMAL TILL JANNAH.


No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...