Wednesday, 3 May 2017

KASIH SAYANG ALLAH CINTA ABADI SELAMANYA

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Tiada
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Begitu cepat masa berlalu kan. Tidak terasa yang tidak lama lagi, kita bakal menyambut bulan Ramadan, antara bulan yang penuh dengan rahmat yang tersendiri.

Hari ini dah nak masuk 4 Mei. Cepat sangat masa berlalu. Dan anak- anak tersayang makin membesar dan bakal mempunyai kehidupan mereka yang tersendiri suatu hari nanti.

Rasa cepat sangat masa berlalu. Macam baru saja semalam mengandung dan melahirkan mereka berdua. Seorang putera dan juga puteri. Dan seorang lagi puteri saya sedang menunggu disana nanti.

Kehidupan ini penuh dengan warna-warninya yang tersendiri. Kasih sayang sesama makhluk Allah dan juga perasaan cintai-mencintai. Untuk senantiasa kekallan perasaan kasih dan sayang dalam diri setiap manusia, memang amat sukar.

Kita hanya mampu berdoa dengan penuh ikhlas dan jujur. Sebab kasih sayang sesama manusia bagaikan air laut yang ada pasang surutnya.

Namun tidak dengan kasih sayang Allah. Walaupun​ diri kita tidak sebaik mana dan selalu mengabaikan segala suruhannya, namun saat kita rasa sedih atau melalui satu dugaan yang hebat, maka akan selalu berada disamping kita dan mendengar segala rintihan​ setiap hamba-hambanya.

Betapa sayangnya Allah terhadap diri kita. Dan kita yang selalu kejam terhadap Allah dan lupa segala apa yang mesti kita lakukan.

Kasih sayang dan cinta yang abadi hanyalah pada Allah dan akan selalu kekal begitu. Kasih sayang sesama manusia hanyalah bersifat sementara dan tiada yang kekal abadi.

Kalau pun ada semuanya haruslah berlandaskan kepada Allah terlebih dahulu.

Allah selalu ada dan tetap akan berada bersama kita buat selamanya.

Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik

MENANG HADIAH CABUTAN BERTUAH DENGAN HANYA BELI PERFUME

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Koleksi Peribadi http://sariahawangsenik.blogspot.com Rasa-rasanya kalau beli perfume di pasaraya, ad...