Tuesday 5 December 2017

INDAH KHABAR DARI RUPA

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Tiada
Http://sariahawangsenik.blogspot.com

Alhamdulilah.
Hanya beberapa minggu lagi berakhirlah tahun 2017.
Dan tahun 2018 pun bakal menjelma tiba. Banyak yang berlaku dalam tahun ini. Dalam masa yang sama banyak juga dugaan-dugaan yang telah kita harungi.

Samalah dengan keadaan saya ini. Hampir berbelas tahun jugalah bekerja menjaga perniagaan orang.
Terlalu banyak juga pengalaman pahit dan manis disini.

Walau rasa payah nak harungi semua, namun syukur alhamdulillah dapat juga saya melepasi semua dugaan ini.

Apa pun sejak kebelakangan ini, banyak sangat tanda-tanda yang menguatkan alasan saya untuk mengundurkan diri. Memang perniagaan saya ini diusahakan oleh kaum berbangsa Cina.

Biasalah bangsa Cina memang handal dalam menguruskan apa saja . Tidak kira dari segi produk ataupun perkhidmatan. Perniagaan ini telah diuruskan dari satu generasi ke generasi yang terkini.

Maka produknya jugak telah terkenal sejak sebelum zaman merdeka lagi.
Tetapi sejak kebelakangan ini, kualiti produk ini amat menyedihkan.

Tidak tahu silapnya dimana.
Dan sudah berkali-kali jugalah saya menyuarakan pendapat saya ini.
Pada mulanya, majikan saya ambil kisah juga.
Lelama masalah yang sama berlaku lagi. Yang menyedihkan produknya makin kecil dan kualiti sangatlah menghampakan saya.

Saya sangat tahu, bahawa perniagaan ini bukanlah saya yang punya. Juga sangat sedar yang saya ini hanyalah sebagai seorang pekerja sahaja.

Tetapi yang menjual dan juga menghadap pelanggan adalah saya setiap hari dan hampir bertahun macam itu.
Ada masanya para pelanggan merungut kepada saya. Kadangkala ada juga yang memaki hamun, tapi apalah daya saya sebagai seorang pekerja.

Saya tidak punya kuasa untuk mengubah semua itu.
Sayangnya produk ini telah ada nama dan sangat terkenal.
Tapi kualiti jauh langit dengan bumi.

Umpama indah khabar dari rupanya begitulah tentang segala hal tentang produk ini. Sejak akhir-akhir ini, banyak hal yang telah berlaku. Dan kesabaran saya sebagai seorang jurujual teruji jua.

Hampir setiap hari saya berdoa, agar menemukan cara untuk keluar dari masalah ini. Apa pun sayq telah nekad membuat keputusan untuk berhenti kerja secepat yang mungkin.

Rasa rezeki tidak berkat.
Perasaan bersalah dan banyak hal yang tidak dapat saya nyatakan demi menjaga nama baik sesetengah pihak.

Mohon tolong doakan untuk saya supaya secepat mungkin untuk keluar dari masalah ini dan sama sekali tidak mahu bekerja lagi disini.

Inilah satu-satunya cara yang paling terbaik dan sangat sesuai buat masa ini. Lebih baik saya fokuskan kepada perniagaan yang saya usahakan secara sampingan dan lebih mempunyai masa depan yang lebih cerah dan baik.

Tolonglah aminkan doakan saya ini ya.

Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik

Wishlist :
Nak beli sebuah kereta dan juga modal yang cukup untuk berniaga.
Dan kalau nak berwangi-wangian whatshapp lah saya disini http://sariahdexandratpg.wasap.my

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...