Wednesday, 29 January 2020

MENYUSURI PERJALANAN INI


Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Dari Group Telegram
http://www.facebook.com/sariahawangsenik


Dah terlalu penat bekerja, sejak dari cuti raya Cina yang lepas. Sibuk bekerja dan melayani anak-anak tersayang hinggakan diri sendiri terlepas pandang.

Maka hari ini, rasa badan lemah, demam dan tidak larat berjalan untuk pergi ke tempat kerja.

Alhamdulilah. Syukur juga anak-anak sudah pulang ke asrama dan anak bujang kembali menjalani latihan pratikalnya di Ipoh Perak. Ikutkan hati ini hanya nak anak-anak ada didepan mata. Namun apakan daya.
Mereka berdua sudah punyai kehidupan dan juga impian masing-masing.

Dalam masa sangat sedar akan hakikat ini. Makanya masa yang ada diisikan dengan pekerjaan, aktiviti perniagaan dan juga membuat latihan penulisan.

Hakikatnya masih jauh perjalanan ini. Setiap lorong yang dilalui ada sahaja cabaran yang menanti. Kadang kala diri ini kuat dan ada ketikanya terpedaya juga oleh hasutan suara kecil yang mengeluh rasa penat dan sebagainya.

Hari ini hanya berehat sahaja dirumah. Perasan juga ada banyak kerja yang harus dilakukan. Tetapi mengambil keputusan untuk bertenang dan selesaikan segalanya satu-persatu.

Dalam hati berdoa juga agar segala yang dirancang berjalan dengan lancar dan dipermudah.
Insya Allah.


Sekian
Sariah Awang Senik

No comments:

Post a comment

BELAJAR LAGI

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Koleksi Peribadi https://www.facebook.my/sariahawangsenik Bukan kaleng-kaleng juga nak lawan suara-suara ...