Sunday 1 March 2020

SAAT BERTUKAR PEMERINTAH


Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
http://www.facebook/sariahawangsenik

Syukurlah. Segala teka-teki telah pun terjawab. Sejak beberapa susana politik di negara tercinta agak kecoh dengan perletakan jawatan sebagai perdana menteri oleh Datuk Sri Dr Mahathir Mohamad. Mungkin beliau ada alasan kukuh mengapa berbuat demikian.

Dan kini secara rasminya digantikan dengan perdana menteri Malaysia yang ke 8 iaitu Datuk Muhyiddin Yassin. Dengan perlantikan beliau sebagai perdana menteri Malaysia yang baru, berdoa agar lebih peka mendengar segala permasalahan yang dihadapi oleh rakyat Malaysia selama ini.

Besar harapan semua rakyat Malaysia, agar perdana menteri yang ke 8 dapat menjadi lebih mesra rakyat. Terlalu banyak masalah yang dihadapi oleh semua rakyat Malaysia. Dari golongan bawahan hinggalah kepada golongan koparat. 

Hentikanlah semua permainan politik yang hanya mendatangkan keuntungan kepada diri dan tidak kepada rakyat jelata. Amanah yang diberikan adalah satu tanggungjawab yang maha besar dan laksanakannya hanya kerana Allah dan bukan atas dasar dan tuntutan kehendak sendiri.


Sekian

3 comments:

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...