Friday, 15 April 2016

RAHMAT MENYEMBAH BUMI

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Tiada
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Bismillahirahmanirahim.
Alhamdulillah. Syukur kepada Allah yang maha esa. Segala doa-doaku selama ini termakbul jua. Rahmatmu turun menyembah bumi, mengubat seluruh alam yang semakin gersang dek sinaran pancaran sang suria yang sungguh luar biasa. Dalam hati tetap berdoa perkara yang sama ke daerah kedua ayah dan juga bondaku yang tersayang.

Beberapa hari yang lepas, sempat bertanyakan khabar dari kedua orang tua tersayang yang menyatakan bekalan air bersih semakin berada di tahap yang kritikal. Siapa sangka sebegitu banyak sungai yang berada di daerah ayah dan bondaku tetapi masih tidak mampu mengatasi masalah bekalan air di kampung halamaku.

Aku berdoa dan tetap terus berdoa agar semua permasalahan ini akan selesai tidak lama lagi. Semua ini berpunca dari masalah peredaran musim panas yang sungguh luar biasa atau dinamakan El Nino. Mengikut ramalan keadaan ini akan berakhir pada bulan Jun nanti. Namun semuanya bergantung kepada kuasa Allah yang maha esa.

Semua ini adalah petunjuk yang amat nyata bahawa Allah sedang memberitahu umat-umat akan sesuatu. Mungkin selama ini kita semakin lalai akan tanggungjawab dan juga mungkin tidak bersyukur dengan segala rahmat yang telah dianugerahkan kepada kita selama ini. Saat hujan melanda, kita asyik mengeluh dan begitulah sebaliknya.

Apa pun semua yang terjadi ada sebabnya yang tersendiri. Betapa yang lebih berkuasa hanyalah Allah dan tiada selain daripadanya. Di kesempatan ini hati ini tetap sahaja berdoa dan terus berdoa agar rahmatmu tidak terhenti setakat ini sahaja.

Ya, Allah teruskanlah rahmatmu menyembah bumi ini, agar segala kehidupan bakal bersinar dan berseri kembali.
Aamiin ya raabialami.

Yang Benar
Sariah Awang Senik


YANG TERBAIK

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Koleksi Peribadi Http://sariahawangsenik.blogspot.com Alhamdulilah. Dia dah lakukan yang terbaik!!! S...