Monday, 25 April 2016

TIDURLAH SAYANG

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Sendiri
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Assalamualaikum.
Alhamdulilah. Turun juga rahmat Allah ke bumi yang semakin panas petang tadi. Hanya Allah sahaja yang tahu, betapa leganya rasa dihati, kerana masih dapat mengecapi semua nikmat duniawi yang maha sementara ini.

Hari ini kedua anak tersayang tidak ke sekolah. Si anak dara mengadu kepenatan setelah menghadiri satu kursus kepimpinan berhampiran dengan daerah yang berdekatan. Mungkin penat ataupun tidak cukup tidur. Saya pula tidak sampai hati mendengar segala rayuannya yang selalu menduga kesabaran saya sebagai seorang ibu.

Alhamdulilah, semua rutin harian saya berjalan dengan lancar dan jayanya. Walaupun si anak teruna juga tidak ke sekolah kerana tidak berapa sihat, dia tetap menghantar adiknya ke sekolah rendah agama yang berhampiran. Lewat petang dia menjemput adiknya di sekolah dan seterusnya pulang ke rumah.

Begitulah dia begitu komitednya menjalankan tanggungjawab sebagai seorang abang. Ketika menulis entri ini, kedua anak tersayang sudah pun lena dibuai mimpi yang sangat indah. Melihat mereka berdua membesar, bagaikan masa yang berlalu pergi.

Mengandung, melahirkan mereka berdua ke dunia yang serba indah ini dan membesarkan dan mendidik mereka berdua bersendirian. Namun saya tidak.pernah menyesal dengan apa yang terjadi. Mengeluh dan menyalahkan takdir tidak sama sekali. Saya bersyukur dengan segala yang telah ditetapkan dan akan berusaha sedaya upaya membina kehidupan yang lebih bahagia dunia dan akhirat bersama-sama anak tersayang. Tidurlah anak-anak tersayang. Semoga hari esok akan lebih bermakna dan bersinar menerangi kehidupan yang serba indah ini.

Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik


PERJUANGAN BARU BERMULA

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Koleksi Peribadi Http://sariahawangsenik.blogspot.com Syukur alhamdulillah. Peperiksaan UPSR pun dah...