Monday, 2 May 2016

BULAN MEI 2016

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Google
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Bismillahirahmanirahim.
Assalamualaikum. Selamat pagi dan salam sejahtera. Begitu cepat masa berlalu pergi. Terasa baru semalam menyambut tahun 2016. Sekarang dah pun bulan Mei dan tidak lama akan berpuasa dan juga berhari raya. Begitu juga bagi diri penulis sendiri.

Anak-anak semakin membesar, dan juga semakin hari begitu sibuk menjalankan segala tanggungjawab yang telah diamanahkan selama ini. Namun ada masanya diri berasa terlalu penat dan juga sesekali seakan keseorangan. Lumrah hati manusia selalu dirasakan begitu. Syukur perasaan sebegitu hanya sesaat sahaja. Pandang dan lihatlah sekeliling, betapa banyak rahmat dan juga kasih sayang yang Allah telah kurniakan.

Segala saat sukar dan perit telah dapat dilalui dengan jaya dan bangganya. Semuanya atas pertolongan Allah. Tanpa izinnya tidak akan mampu berdiri dan bangkit dengan semangat yang baru. Semoga kekuatan dan keimanan ini akan terus berpanjangan. Dan yang pastinya keyakinan kepada tuhan yang maha esa tidak sesekali pudar.
Ya Allah, bersyukur kepadaMu dan juga segala rahmat yang ada.
Alhamdulilah. Ku pohon agar bulan Mei yang indah ini akan jadi satu titik permulaan bagi perubahan yang lebih besar dan juga mampu memberi manfaat kepada semua orang disekeliling ku.
Aamiin.

Yang Benar
Sariah Awang Senik


YANG TERBAIK

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Koleksi Peribadi Http://sariahawangsenik.blogspot.com Alhamdulilah. Dia dah lakukan yang terbaik!!! S...