Monday 7 August 2017

BERTAHAN SELAGI MAMPU

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
Http://sariahawangsenik.blogspot.com


Ada masanya kita ini patut bersyukur atas segala apa
yang kita nikmati sekarang. Dan adakalanya bukan
mudah kita nak hadapi sesuatu dugaan. Tapi kalau
langsung tidak ada dugaan dalam hidup kita mana 
kita akan belajar dan sedar akan kekurangan diri kita 
bukan?

Itulah yang selalu saya hadapi dalam kehidupan 
seharian saya. Walau apa pun gelaran saya, itu bukan
kayu pengukur untuk saya terus lemah dan kalah
dengan apa jua cabaran yang mendatang.

Saat diduga oleh dengan pelbagai cabaran, saya 
hanya lebih suka mengambil langkah untuk tenangkan 
diri dan usahakan luahkan rasa tidak puas hati atau
pun dengan cara tersendiri.

Adakalanya saya suka berbuat sesuatu untuk
mencari dan selesaikan segala masalah 
dengan cara yang tersendiri.

Bertahan selagi mampu dan tidak rasa tertekan 
atau sebagainya. Biar semakin banyak
cabaran, makan saya percaya hikmah
disebaliknya pun besar.


Sekian Terima Kasih
Sariah 

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...