Tuesday, 1 August 2017

BULAN OGOS BULAN KEMERDEKAAN

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Tiada
Http://sariahawangsenik.blogspot.com

Sekejap je dah masuk bulan Ogos 2017. Dan tidak lama lagi masuk pulak tahun 2018. Tapi bulan Ogos ini adalah bulan kemerdekaan dan kita patut lebih menghargainya lagi.

Apa pun janganlah tunggu bulan Ogos baru kita nak hargai dan pupuk lagi semangat patriotiknya. Apa pun nikmat kita dapat sekarang bukannya mudah. Nak dapatkan satu kebebasan pada zaman dahulu terpaksa berkorban nyawa dan sebagainya.

Dan terpaksa lalui pelbagai dugaan dan juga cabaran. Bulan Ogos ini bukan hanya semangat patriotik terhadap negara tapi lebih daripada itu. Maknanya kita harus bebaskan juga diri kita dari semua aura-aura yang negatif dan kekalkan selalu aura positif.

Memang ada kalanya bercakap tidak semudah nak melakukannya.
Tapi sampai bilalah kita harus letakkan diri kita dalam aura yang negatif. Sebab rasa negatif itu bukannya menguntungkan diri tapi merugikan kepada diri sendiri.

Bila rasa negatif itu terus ada dalam diri maka memang susahlah kita nak capai satu-satu kejayaan. Secara automatiknya bila nak berjaya, suka atau tidak semua perasaan negatif itu harus dibuang serta merta.

Bersempena dengan bulan kemerdekaan ini, kita haruslah juga bebaskan diri kita dari semua perasaan negatif dan bangkit dengan semangat yang baru.


Sekian Terima Kasih
Sariah Aw

AJAIBNYA SEDEKAH

Teks : Sariah Awang Senik Sumber :Koleksi Peribadi Http://sariahawangsenik.blogspot.com Syukur dalam dua atau tiga hari ini, hujan turu...