Tuesday, 1 August 2017

PANGGILAN HAJI BUAT ABAH TERSAYANG

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
Http://sariahawangsenik.blogspot.com

Syukur alhamdulillah, pada 28/7/2017 yang lepas, abah tersayang juga mak cik dan adik telah pun berangkat ke Mekah untuk menunaikan ibadah haji pada tahun ini.

Abah dan makcik telah bertahun lamanya berada dalam senarai menunggu untuk ke tanah suci kota Mekah. Dan tahun ini 2017, adalah tahun yang paling bermakna buat mereka berdua.

Secara kebetulan abah baru saja menjalani pembedahan dibahagian matanya dan semoga abah tidak mengalami apa-apa kesakitan sepanjang menjalankan ibadah haji ini. Pelbagai perasaan yang sukar saya jelaskan. Apa pun walau tidak mampu membantu abah untuk perbelanjaan tunaikan haji tersebut, saya tidak henti-henti berdoa agar segala perjalanan untuk jalankan apa saja ibadahnya agar semuanya dipermudahkan dan abah, mak cik dan adik senantiasa dibawah rahmat Allah.


Baru beberapa yang lepas, abah, makcik dan juga adik telah berada di  Madinah. Dan ketika itu, sempatlah juga adik beberapa keping gambar-gambar yang menarik. Doa saya semoga abah, makcik dan adik mendapat haji mabrur dan segala ibadah sepanjang berada di Mekah dipermudahkan semuanya.

Tidak mampu beri wang ringgit yang banyak, hanya berdoa dan terus berdoa agar mereka senantiasa dibawah rahmat dan kasih sayang Allah.


Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik

AJAIBNYA SEDEKAH

Teks : Sariah Awang Senik Sumber :Koleksi Peribadi Http://sariahawangsenik.blogspot.com Syukur dalam dua atau tiga hari ini, hujan turu...