Friday 21 July 2017

MENJELANGNYA PEPERIKSAAN UPSR

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
Http://sariahawangsenik.blogspot.com

Rasanya cepat sangat masa berlalu. Anak dara tersayang pun dah berumur 12 tahun. Dulu masa kecil, anak dara ini memang anak yang tidak cerewet. Nama anak dara saya yang seorang ini ialah Nur Damia Rifqah Bin Ahmad Roslan.

Saya panggil dia Damia ataupun Mia. 
Masa nak bersalinkan dia dulu, saya dah terlewat beberapa hari.
Memang tahu dah lewat tapi yang peliknya langsung tidak rasa sakit nak bersalin.

Itulah sebabnya saya terpaksa pergi ke hospital Selayang untuk rujuk kes saya disana. Bila sampai disana, faham-faham jelah apa yang doktor buat.
Dipaksa bersalinlah apa lagi. Sakit rasa terpaksa bersalin ini, lain sikit dari bersalin biasa.

Jujur saya lebih suka bersalin biasa macam arwah kakaknya dan juga abangnya. Tapi dah tidak rezeki nak bersalin cara macam itu. Sejak dari kecil, dia memang tidak banyak ragam. Bila dah besar ini, lain pulak ceritanya.

Hobi dia yang paling utama adalah membaca dan juga suka tengok cerita Running Man dan drama Korea. Kadang bila dia bercerita tentang semua kisah Korea itu, saya sendiri pun susah nak faham.

Apa pun tidak lama lagi , iaitu minggu depan dia bakal menduduki peperiksaan percubaan UPSR. Dalam hati saya sebagai seorang ibu, bohong sangatlah kalau langsung tidak risau akan dirinya. Bila tengok setiap hari dia siapkan kerja sekolah pagi dan petang, rasa tidak sampai hati untuk terlalu menekan diri dia.

Nanti jadi lebih teruk pulak. Biarlah dia rasa releks dan dapat lepaskan segala rasa stress itu dengan lakukan perkara-perkara yang lebih bermanfaat. Semoga dia dapat lakukan yang terbaik dan lancar segala urusannya semasa hadapi peperiksaan percubaan UPSR nanti.

Mohon doa semua kepada sesiapa yang sudi baca entri ini ya.


Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik



No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...