Saturday 15 July 2017

CEPATNYA MASA BERLALU

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Tiada
Http://sariahawangsenik.blogspot.com


Cepatnya masa berlalu. Sekarang pun dah nak masuk pertengahan bulan 7. Dan tidak lama lagi anak dara tersayang bakal menduduki peperiksaan percubaan UPSRnya. Kalau tahun saya sibuk dengan abangnya yang menduduki peperiksaan SPM . Kini tibalah pula giliran si adiknya pula.

Sekarang anak bujang tersayang telah pun melanjutkan pelajarannya di Politeknik Kuantan di Semambu Kuantan. Alhamdulilah. Syukur seadanya, saya telah berusaha yang terbaik buat kedua anak-anak tersayang. 

Apa pun bukan mudah apabila menggalas tanggungjawab sebagai seorang ibu dan juga ayah ini. Bukan mengeluh, malah bersyukur kerana Allah telah memilih saya dalam mengharungi dugaan ini.

Kini hampir bertahun lamanya saya cub membina kembali segala impian yang berkecai satu masa dahulu. Ada hikmah semua ini terjadi. Mengajar saya untuk lebih berdikari dan berusaha lebih gigih lagi dalam membina kehidupan yang bukan saja untuk dunia malah yang pasti akhirat kelak.

Saya berdoa juga semoga kedua anak tersayang berjaya dunia dan akhirat. Semoga dengan sedikit perkongsian tentang pengalaman kehidupan ini akan dapat memberikan pengajaran buat semua pembaca blog yang sudi singgah membaca entri yang tidak seberapa ini.


Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...