Monday 18 February 2019

DAH PUN 45 TAHUN


Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
http://www.facebook.com/sariahawangsenik


Ya, hari ini dah pun berumur 45 tahun. Terima kasih Ya Allah kau masih berikan lagi peluang untuk bernafas dan jalankan segala amanah yang dipertanggungjawabkan.
Walau kehidupan yang dinikmati sekarang taklah sehebat mana, namun jauh disudut hati ini tetap saja merasa bersyukur.

Semuanya anugerah dari Allah. Tanpa dengan izinNYA Allah yang maha esa, tak mungkin akan dapat merasai semua nikmat ini. Apa yang ada bukanlah tak berpuas hati tetapi mahu lebih berusaha gigih dan berikan yang terbaik buat anak-anak dan juga tersayang.

Kebetulan awal pagi ini, hujan pun turun selepas sekian lama rahmat Allah tak turun menyembah bumi. Syukur sangat dapat merasai dan menikmati semua nikmat itu.
Kemudiannya pergi kerja seperti biasa dan jalankan segala amanah seperti biasa.

Tak lama selepas itu, dapat pula hadiah kejutan dari adik tersayang dengan sejambak bunga dan juga sedikit makanan. Tak tahu nak digambarkan bagaimana perasaan ini.
Perasaan terharu ini terlalu menggunung dalam hati ini. Rasa sebak dan tak mampu diluahkan dengan kata-kata. Sejujurnya rasa diri seakan berdosa kerana tak banyak pertolongan yang mampu dilakukan kepada adik-adik tersayang.

Hanya ucapan terima kasih dan juga yang tak pernah putus mendoakan akan kesejahteraan adik-adik dan semoga Allah senantiasa melindungi mereka selalu. 

Hadiah yang paling membuatkan diri ini merasa lebih terharu adalah ucapan Selamat Hari Jadi dari anak teruna tersayang. Dengan ucapan yang serba ringkas serta jujur dari hatinya, memberi satu kekuatan luar biasa untuk terus melangkah dan berjuang mencapai segala apa yang diimpikan selama ini.

Alhamdulilah
Subhanallah
Allahuakbar

Hanya Allah sahaja yang tahu betapa gembira dan bermaknanya dengan segala ucapan-ucapan ringkas dari semua sahabat-sahabat fb, keluarga tersayang dan yang pastinya keluarga yang dikashi.
Terima Ya Allah atas segalanya.

Sekian
Sariah Awang Senik

1 comment:

  1. permisi min numpang share ya :)
    Hayyy guys...
    sedang bosan di rumah tanpa ada yang bisa di kerjakan
    dari pada bosan hanya duduk sambil nonton tv sebaiknya segera bergabung dengan kami
    di DEWAPK agen judi terpercaya di add ya pin bb kami D87604A1 di tunggu lo ^_^

    ReplyDelete

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...