Thursday, 7 February 2019

CABARAN MAKIN HEBAT



Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Google
http://www.facebook.com/sariah.awangsenik


Alhamdulilah. Syukurlah masa yang ada walau tak panjang sempat dihabiskan bersama dengan anak-anak tersayang. Dari awal cuti untuk sambut raya Cina, rasa hati ini bagaikan tak sabar-sabar nak jumpa mereka berdua.

Syukurlah Allah aturkan semuanya dengan cantik sekali. Biarpun terikat dengan tanggungjawab kerja yang tak pernah habis, tapi berusaha untuk lakukan semua tanggungjawab yang diamanahkan sebaik yang mungkin.

Bekerja dan dalam masa yang sama berniaga secara online bukanlah satu perkara yang mudah. Tanggungjawab yang utama harus diselesaikan sebaik yang mungkin.
Cabaran yang paling utama berniaga secara online ini ialah apabila mesti membuat posting iklan dalam lebih dua atau tiga kali posting.

Dahulu boleh pakai Hootsuite dan Buffer untuk buat posting terus ke fb wall personal.
Kini tak lagi. Posting iklan harus dibuat secara normal dan kalau pakai software pun semuanya harus berbayar terlebih dahulu.

Di samping itu juga masa untuk buat posting iklan itu bagaikan suntuk sangat. Kena selesaikan tugas yang utama dahulu dan kalau ada masa free barulah boleh posting iklan itu.
Apa pun semua kerja yang utama harus diselesaikan sebaik yang mungkin.
Dugaan dan cabaran selalu ada. Maka apabila timbul apa sahaja masalah, maka berbaliklah dahulu kepada Allah yang maha esa.


Sekian
Sariah Awang Senik

1 comment:

  1. permisi min numpang share ya :)
    Hayyy guys...
    sedang bosan di rumah tanpa ada yang bisa di kerjakan
    dari pada bosan hanya duduk sambil nonton tv sebaiknya segera bergabung dengan kami
    di DEWAPK agen judi terpercaya di add ya pin bb kami D87604A1 di tunggu lo ^_^

    ReplyDelete

BILA KITA DIJEMPUT PULANG

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Google http://www.facebook.com/sariahawangsenik Ada rindu mengebu-gebu  dihati ini. Apa lagi rin...