Wednesday 30 March 2016

DERMA KILAT UNTUK SAHABAT

Teks :  Sariah Awang Senik
Sumber : Group Whatshapp
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Assalamualaikum.
Alhamdulilah. Syukur akhirnya dapat juga saya menulis satu entri yang agak bermanfaat buat semua. Sebenarnya banyak sangat dugaan yang terpaksa diharungi sejak kebelakangan ini.
Mungkin ini semua salah satu cabaran dan harus dilalui dengan penuh redha dan ikhlasnya.

Ada seorang sahabat karib yang sedang terlantar di sebuah hospital di Temerloh. Dia telah mengalami suatu musibah ketika menghantar anaknya ke sekolah. Kini dia sedang menunggu giliran untuk melalui satu lagi pembedahan untuk memasukkan besi dikakinya.

Sebenarnya dia mempunyai sebuah bengkel dan sekarang tidak dapat lagi bekerja kerana telah mengalami kemalangan dan terpaksa menjalani rawatan di hospital. Mempunyai 4 orang anak yang kesemuanya bersekolah. Isterinya adalah seorang surirumah sepenuh masa.

Tiada apa yang dapat dilakukan untuk sahabat saya ini, melainkan agar semua urusannya berjalan dengan lancar dan cepat sembuh dan dapat menjalani tanggungjawabnya seperti biasa. Untuk pengetahunan semua dia langsung tidak mempunyai sebarang perlindungan insurans dan bergantung sepenuhnya kepada pendapatannya sebagai seorang mekanik.

Jika ada yang sudi membantu sahabat saya ini ataupun merancang untuk memberi sedikit sumbangan bolehlah terus berbuat demikian terus ke akaun.sahabat saya dan segala detailsnya seperti di bawah :

Nama : Noorkamalridzuan Bin Nordin
Maybank account no : 1560 5732 5651

Jika ada sebarang pertanyaan tentang jal ini, boleh juga hubungi saya Sariah Awang Senik 019-4075634 atau boleh juga melalui whatshapp.

Sekian Terima kasih
Sariah Awang Senik


No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...