Wednesday 9 March 2016

TULISLAH SELAGI MAMPU

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Akademi Bekerja Dari Rumah
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Salam sejahtera buat semua sahabat dan juga pembaca blog yang sangat dihormati sekalian. Agak lama juga tidak menulis entri baru untuk blog kesayangan ini. Mujur belum sempat berhabuk dan juga bersawang. Apa pun itu bukanlah alasan untuk saya terus berkongsi sesuatu yang bermanfaat buat semua pembaca blog yang sudi singgah membaca blog yang tidak seberapa ini.

Sebenarnya sejak zaman persekolahan lagi saya memang minat menulis, melukis dan juga membaca. Dan ketika itu mata pelajaran yang paling saya sukai adalah Bahasa Melayu dan juga lukisan. Setiap kali kalau ada esei ataupun karangan sayalah yang paling banyak perkara yang akan ditulis dikarangan tersebut.

Beberapa tahun lepas saya tidak tahu bahawa dengan menulis juga saya mampu menjana pendapatan tambahan. Hinggalah saya berkenalan dengan seseorang iaitu Pn Anys Idayu Zakaria dari Akademi Bekerja Dari Rumah. Terlebih dahulu saya telahpun mempunyai blog sendiri namun blog tersebut tiada arah tujuannya.

Saya mendaftarkan diri dan menjadi jemaah di Akademi Bekerja Dari Rumah. Di bimbing oleh guru online Anys Idayu Zakaria. Dan yang sangat bagusnya kelas-kelas yang diadakan adalah secara online dan masa ditentukan oleh diri kita sendiri. Selama hampir beberaoa bulan saya belajar banyak perkara dan harus menyiapkan entri sebanyak 44 entri sebagai pengenalan diri kepada bakal pembaca blog yang akan singgah membaca di blog saya tersebut.

Apa pun pastikan setiap entri yang ditulis adalah sesuatu yang bakal memberi manfaat buat semua pembaca blog. Kini saya menulis di blog kesayangan saya iaitu http://sariahawangsenik.blogspot.com. Setiap entri yang ditulis adalah berdasarkan segala pengalaman yang dilalui sendiri oleh saya.

Kebanyakannya adalah kisah pengalaman kehidupan dan juga apa yang lakukan selama ini. Pernah juga beberapa kisah saya keluar di beberapa buah majalah. Mengenangkan itu semua saya nekad untuk menulis dan terus menulis selagi mampu. Ada juga yang sudah menjana pendapatan sendiri hanya dengan menulis. Contohnya nya menulis ebook dan juga buku.

Jika ada yang hendak ketahui lebih lanjut bagaimana blog menjana pendapatan tambahan, bolehlah hubungi saya 019-4075634 melalui whatshapp ataupun email saya sariah.awangsenik@gmail.com

Sekian
Sariah Awang Senik


No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...