Wednesday 25 July 2018

MENULIS LAGI


Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
http://sariahawangsenik.blogspot.com


Kalau ikutkan hari-hari offday ini, saya boleh saja duduk-duduk atau baring saja.
Tapi disebabkan jejari ni tengah gatal sangat nak menulis maka terhasillah entri ini.
Lagipun agak lama jugak tak update entri yang baru.

Rasanya baru minggu lepas saya publish entri untuk blog ini.
Idea nak menulis tu selalu ada.
Ada masa dah siap draft, lupa pulak nak sambung balik.
Sudahnya terbiar macam tu sahaja.
Dulu kalau masa fikiran saya tengah serabut macam-macam nak tulis.
Tersalah tulis, tertulis pulak perkara yang negatif.

Nampak sangat saya tidak berfikir lebih panjang masa nak menulis itu.
Bila ternampak akan sesuatu perkara yang berlaku, tercetuslah idea masa itu hendak menulis.
Yang salahnya saya yang tak buat catatan segala idea.
Tulah sebabnya idea hilang macam tu saja.

Apa pun kini saya gigih untuk menulis dan cuba latih diri untuk lebih berdisplin dalam menulis entri-entri yang lebih baru dan segar.
Buat permulaan, membaca adalah salah satu cara untuk saya mengasah bakat menulis agar lebih santai.

Macam seolah-olah bercakap je dengan yang sedang baca entri saya ini.
Ada masanya saya rasa macam terlalu terpengaruh dengan tulisan masa zaman SPM dulu.
Yang pastinya saya perlu belajar lagi untuk menulis dengan lebih baik lagi.
Insha Allah.
Mohon tolong doakan saya juga ya.


Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...