Sunday 1 July 2018

KASIH SEORANG IBU

Teks :  Sariah Awang Senik
Sumber : Koleksi Peribadi
Http://sariahawangsenik.blogspot.com

Amboi!!
Rasa dah naik bersawang labah-labah blog ini
sebab dah lama tak update dengan entri yang baru.
Bulan puasa yang lepas pun rasanya tak de tulis entri
yang baru.

Sebelum blog kesayangan ini jadi sejarah, baik usaha
tulis entri yang baru lagi fresh.
Sejak anak-anak dah balik belajar ni, rasa sunyi pulak.
Yalah. Dah tak de siapa nak dibebelkan setiap hari.
Kalau tak bangun pepagi, memasing nak kena selalu diingatkan
apa nak buat, walaupun dah besar.

Tapi itulah walau asyik saja bebelkan mereka juga marahkan namun 
sebenarnya sangat sayangkan mereka berdua.
Nak-nak sejak anak bujang sambung belajar dan anak
dara dah masuk asrama.

Sayangkan mereka berdua,bukanlah bermakna manjakan mereka berdua sangat, tapi kena terangkan setiap satu perkara secara lebih jelas dan terang dengan sejujur-jujurnya.

Memang tidak dapat dinafikan bukan mudah mendidik anak-anak bersendirian. Bergelar seorang ibu dan juga ayah, ada masanya terpaksa berfikir dalam dua pemikiran. Iaitu sebagai seorang ibu dan ayah.

Mengenangkan agak sukar untuk memberi tumpuan kepada hal yang lain, maka sebagai seorang ibu saya telah mengambil keputusan untuk melupakan buat sementara kebahagiaan sendiri demi anak-anak tersayang.

Secara kebetulan pulak, ada banyak hal lain juga yang harus diambil kira termasuklah juga untuk mencapai segala impian yang telah lama terkubur sejak dari awal perkahwinan lagi.

Demi untuk lihat anak-anak terus fokus kepada segala cita-cita mereka, maka tiada salahnya saya sebagai seorang ibu korbankan sedikit supaya mereka berjaya didunia dan juga diakhirat.

Itulah!!
Dah agak lama tak tulis entri yang baru ni, nak berhenti menulis macamlah dah tak de breknya. Nak start engine nak menulis ni punyalah payah. Dah tu, nak stop pun susah.

Sebagai seorang ibu, saya tidak pernah jemu-jemu berdoa untuk kedua anak-anak yang tersayang, Muhammad Aiman Hakimi dan juga Nur Damia Rifqah.


Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik




No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...