Friday 3 April 2015

BERSANTAI DI HARI SABTU

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Tiada
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Assalamulaikum, alhamdulilah. Begitu cepatnya masa berlalu. Sekarang sudah pun memasuki bulan April. Bulan ini terlalu bermakna sangat, kerana bulan inilah adalah bulan kelahiran anak dara kesayanganku. Belum pasti apa hadiah yang akan di beri, namun sejak dari awal lagi saya bercadang untuk membuat sedekah sempena hari jadinya tidak lama lagi.

Rasanya baru semalam sahaja saya melahirkan dia ke dunia yang penuh dengan segala keindahan yang tersendiri. Hari ini hari Sabtu. Awal pagi lagi saya telah menghantar anak perempuan ke sekolah agama kerana terlibat di dalam pertandingan Amal Islami di sekolah. Abangnya baru sahaja terlibat dengan pertandingan yang sama pada hari Selasa yang lepas. Dalam hati saya berdoa moga dia akan memprolehi kemenangan yang besar dan bermakna untuk sekolahnya nanti.

Apapun banyak sangat urusan yang harus saya selesaikan secepat yang mungkin.

Saya bercadang untuk mengemas apa yang patut di rumah ini. Maklum sahajalah sejak dari hari Isnin hinggalah hari Jumaat, segala urusan rumahtangga berlalu begitu pantas sekali. Kekadang bukan semua saya dapat lakukan dan siapkan di dalam sesuatu masa. Selain mengemas rumah, membasuh dan memasak, saya juga bercadang untuk membuat kerja-kerja yang lain. Semoga segala urusan harian berjalan dengan lancar dan tiada apa-apa perkara yang buruk berlaku. Insha Allah.

Sekian Terima Kasih

No comments:

Post a Comment

SUMBER INSPIRASI

  Jumaat 16 Februari 2024 Alhamdulilah seperti biasa menjalankan segala rutin yang diamanahkan. Bekerja di sebuah r&r terutama pada musi...