Wednesday, 1 April 2015

JADIKAN YANG BIASA BERTUKAR LUAR BIASA

Teks : Sariah Awang Senik
Sumber : Tiada
http://sariahawangsenik.blogspot.com

Alhamdulilah, hati merasa syukur dengan segala nikmat yang diberi. Walau terpaksa menempuh pelbagai halangan, namun segala cabaran harus diharungi juga. Inilah sebuah kehidupan yang mempunyai warna warninya yang tersendiri.

Setiap hari melakukan pekerjaan seperti biasa dan juga tanggungjawab sebagai pekerja seperti sedia kala. Pekerjaan ini bukan atas dasar minat tetapi lebih kepada keperluan mencari rezeki yang halal.Yakin dan juga pasti bahawa ada hikmah yang tersembunyi. Menghadapi segala permasalahan setiap hari bukanlah suatu perkara yang mudah. Kesabaran dan juga ketenangan adalah sifat yang semesti ada di dalam diri di dalam menghadapi suatu keadaan. Apa pun tetap bersyukur kerana inilah sebenarnya adalah suatu dugaan dari maha penciptanya.

Nekad untuk jadikan pekerjaan sambilan sebagai mata pencarian utama. Maka dengan itu harus siapkan diri dengan pelbagai persediaan. Menguruskan masa di rumah, keluar daripada zon selesa dan menghadapi karenah anak-anak bukanlah perkara yang mudah. Insha Allah dengan pelbagai kaedah dan juga cara yang di amalkan di ajaran Islam, semua halangan dapat di atasi sebaik yang mungkin. 

Apa pun hati kecil ini tetap bersyukur kerana setiap cabaran dapat dilalui dengan jayanya. Moga semua yang dirancang akan berjalan dengan lancar, tanpa melalui banyak kesusahan.


Sekian Terima Kasih
Sariah Awang Senik

Nota: Kesukaran harus di lalui juga



MENULIS SATU TERAPI

Teks : Sariah Awang Senik Sumber : Tiada Http://sariahawangsenik.blogspot.com Rasa macam dah lama sangat tidak menulis ini. Terasa pulak...